دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام مطرح کرد؛

«جهان‌شهر شیراز» پلی برای ارتباط بیشتر جوانان جهان اسلام

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۸:۳۶:۱۵
کد خبر: ۵۰۱۷۷۸
«جهان‌شهر شیراز» پلی برای ارتباط بیشتر جوانان جهان اسلام
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس

«علی رضایی» دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز در رابطه با هدف اصلی این برنامه به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: هدف اصلی این برنامه گفت‌وگو، ایجاد صلح و دوستی بین جوانان جهان اسلام است. هدف بعدی معرفی هرچه بهتر و بیشتر ایران و توانمندی های جوانان کشورمان به جوانان کشورهای اسلامی است تا با این وسیله با تبلیغات ضدایرانی مقابله کنیم.

رضایی با بیان اینکه "روز 20 دی ماه مراسم افتتاحیه است" اظهارکرد: به طور کلی 10برنامه در طول یک سال در نظر داریم. 3- در سازمان‌های مردم نهاد دوره‌ی علمی دانش افزایی، اجرای کارهای هنری و تبلیغات ... و جوانان با فعالیت‌ گفتگو بکنند و تاثیرگزار باشند.

او در رابطه با انتخاب شهر شیراز گفت: شیراز دارای میراث جهانی با چندین اثر ثبت شده در جهان بنام تمدن فارس است. این شهر فقط متعلق به مسلمانان نیست و میراثی ارزشمند برای همه کشورها به حساب می آید که این برنامه بهترین فرصت برای معرفی این جهان شهر است.

رضایی با اشاره به ظرفیت های بالای شهر شیراز افزود: شهر شیراز را در حوزه های مختلف می توان به خوبی به دنیا معرفی کرد از جمله اینکه شیراز تنها شهری در کل جهان اسلام است که پیوند کبد انجام می‌شود، شیراز دارای 3 فرودگاه بین‌المللی است که به 90درصد شهرها دسترسی داریم و این جهان شهر میزبانی بسیاری از کشورهای اسلامی، خلیج فارس و دیگر کشورها را در طول سال به عهده دارد.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس در ادامه‌ گفت: شیراز تنها شهر اسلامی جهان است که ورودی آن با نماد وحدت مسلمانان یعنی کتاب قرآن مزین شده همچنین سومین حرم اهل بیت به گفته‌ مقام معظم رهبری در این جهان شهر وجود دارد.

رضایی با اشاره به اهمیت ایران و در قلب آن شیراز به عنوان پل ارتباطی کشورهای شمالی و جنوبی و همچنین غربی و شرقی گفت: ما باید از این موقعیت جغرافیایی حداکثر استفاده را ببریم که این برنامه و شهر شیراز می تواند به عنوان پلی برای برقراری ارتباط بهتر و مفیدتر جوانان جهان اسلام نقش بسزایی ایفا کند.

دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام در پایان با بیان اینکه " این گونه برنامه ها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس جوانان می شود" تصریح کرد: با حمایت مسوولین و همت جوانان همه دستاوردهای این برنامه محقق خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز