در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک مطرح شد

پیشنهاد دولت برای پرداخت بدهی به شهرداری ها

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۲۰:۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۰۲۲۸۲
پیشنهاد دولت برای پرداخت بدهی به شهرداری ها
با بررسی های دولت مقرر شد با روش تهاتر مطالباتی که شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی دارند و در مقابل بدهی دستگاه‌های دولتی از شهرداری‌ها پرداخت شود.

هوشنگ خندان‌دل معاون وزیر کشور، در حاشیه یکصد و سی و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با روش تهاتر مطالباتی که شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی دارند و در مقابل بدهی دستگاه‌های دولتی از شهرداری‌ها پرداخت شود؛ لذا نسبت به عملیاتی کردن این موضوع مقرر شد پس از بررسی اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های اولیه دولت در مجموع حدود 2000 میلیارد تومان به شهرداری‌های سراسر کشور بدهکار است که پس از بررسی‌های دقیق‌تر قطعا نسبت به پرداخت این بدهی اقدام خواهد شد.

معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه یکصد و سی و سومین جلسه شورای عالی ترافیک بر مشکلات ترافیکی شهر تهران تمرکز داشت یادآور شد: با توجه به اینکه اخیرا شاهد افزایش ترافیک در سطح شهر تهران بوده‌ایم ابعاد مختلف این موضوع در جلسه بررسی شد.

به گفته وی مقرر شد که برای این مساله از ظرفیت شورای ترافیک شهر تهران بیش از پیش استفاده شود و این شورا جلسات خود را در فواصل کمتری برگزار کند. همچنین تنظیم ساعات کار اصناف و تمهیدات ترافیکی محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران (سئول) مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در زمینه‌های ترافیکی در محدوده نمایشگاه تمهیدات لازم اتخاذ شود و وزارت صنعت و معدن نیز برنامه زمان‌بندی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با بازدیدکننده محدود به صورت دقیق ارائه کند.

وی افزود: قطعا اگر پس از ارائه این برنامه شاهد کاهش ترافیک به صورت محسوس در این منطقه نباشیم نسبت به جابجایی اقدام خواهد شد.

معاون وزیر کشور همچنین درخواست از شورای اسلامی شهر تهران برای توجه بیشتر در حوزه تامین منابع مالی را یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه خواند و ادامه داد: مقرر شد شورای اسلامی شهر تهران با تامین منابع مالی مورد نیاز ظرفیت لازم برای ارائه خدمات کنترلی هوشمند ترافیکی، همچنین زمینه نصب دوربین‌های بیشتر را برای شهرداری تهران فراهم کند. از سوی دیگر باید شاخصی برای اعلام ترافیک روزانه سطح شهر تهران تدوین شود.

 

نظر شما