معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم:

اقتصاد و توسعه دانش بنیان با اتکا به زبان هنر ، اثرگذار و پایدار خواهد بود

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۳:۵۵:۱۳
کد خبر: ۵۰۲۷۶۰
اقتصاد و توسعه دانش بنیان با اتکا به زبان هنر ، اثرگذار و پایدار خواهد بود
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم اختتامیه دومین جشنواره هنری علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقتصاد و توسعه دانش بنیان با اتکا به زبان هنر اثرگذار و پایدارخواهد بود و بر این اساس نظام آموزش و پژوهش ما باید مبتنی بر مبنای هنری و تفکر نوین باشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر وحید احمدی در این مراسم با بیان اینکه دومین جشنواره هنری عتف با موضوع پژوهش، فناوری و نوآوری و با هدف ایجاد گفتمان و فرهنگ سازی در میان آحاد جامعه برگزار شد، اظهار داشت: در عصری هستیم که علم، پژوهش و فناوری شعار اساسی دنیاست و هم اکنون توسعه به معنای توسعه پایدار مبنا قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در ادامه، زبان هنر را زبان حیات و زندگی دانست و تصریح کرد: اگر مبنای علم، پژوهش، فناوری، توسعه و جامعه را مجموعا به عنوان یک زیست بوم در نظر بگیریم با ضرس قاطع باید بگوییم زبان هنر، شریان‌های حیات این زیست بوم است و اجزای آن باید با زبان هنر صحبت کنند.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه نظام آموزش باید بر مبنای هنری و تفکر نوین باشد بیان کرد: پژوهش از ابتدای حیات دانش آموز باید آغاز شود و حتی قبل از ورود به مدرسه باید بیاموزد که چگونه پژوهش کند و این امر نیاز به ابزار هنری دارد و صرفا با آموزش محقق نمی شود.

دبیر کل شورای عالی عتف در خاتمه با تأکید بر داشتن رویکرد بین المللی و رعایت استانداردهای بین المللی در انجام امورپژوهشی خاطرنشان کرد: باید در رقابت های بین المللی حضوری اثرگذار داشته باشیم و قطعا توان علمی و فناوری مطلوبی که در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورمان وجود دارد اگر با ابزار هنر آمیخته شود باعث می شود قدرت و اقتدار علمی مان افزایش یابد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تمبر، کاتالوگ و لوح یادمان دومین جشنواره هنری – بین المللی پژوهش، فناوری و نوآوری رونمایی شد و جوایز برگزیدگان این جشنواره به آنان اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز