۲بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۴:۳۷:۳۷
کد خبر: ۵۰۳۱۱۳
۲بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبزوار گفت: برای مرمت و اشتغال‌زایی پایدار، کاروانسرای مهر در شهرستان داورزن و خانه جعفر زاده در شهر سبزوار از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش گروه خبری خبرگزاری برنا، «محمود رضا سلیمانی» رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار با بیان این خبر افزود: هزینه مرمت، آماده‌سازی و احیای کاروانسرا 19 میلیارد و 400 میلیون ریال است که پس از مرمت به مدت 25 سال در اختیار کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی باید در مدت 2 سال کاروانسرای مهر را مرمت کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبزوار گفت: خانه جعفر زاده واقع درخیابان بیهق سبزوار نیز با هزینه سه میلیارد ریال جهت مرمت و آماده‌سازی به مدت 16 سال به بخش خصوصی واگذار شد. این خانه نیز باید در مدت 15 ماه مرمت شود.

وی افزود: کاروانسرای تاریخی زعفرانیه در بخش مرکزی سبزوار نیز برای تجدید مزایده به صندوق احیا واگذار شد.

سلیمانی ادامه داد: کاروانسراهای روستاهای مزینان، ریوند، سنگ کلیدر، رباط سرپوش، صالح‌آباد، رباط شهر، مصلای تاریخی و مناره خسروجرد نیز شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

همچنین هزار و 200 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در غرب خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون 160 مورد آنها در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌اند.

 

نظر شما