یادداشت

اشتغال دغدغه اصلی جوانان

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۲۳:۳۵:۰۳
کد خبر: ۵۰۳۲۴۸
اشتغال دغدغه اصلی جوانان

 

  بیکاری دغدغه اصلی امروزه جوانان است ، استان گیلان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و متاسفانه جوانان شهر رشت هم از این مشکل رنج می برند.

عدم وجود اشتغال مناسب  ومتعاقب آن مشکلات مالی ،  موجب شده تا در میان  همین نسل جوان  به نوعی  مشکلات روحی وافسردگی پدیدار شود .به جرات می توان گفت ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به مشکل بیکاری مربوط می گردد .

فقدان کارمناسب برای جوانان به ویژه افراد تحصیل کرده موجب افزایش اشتغال کاذب در شهرها می شود مانند دستفروشی که از جمله شغلهای کاذبی هستند که بعلت بیکاری در شهررشت روز به روز شاهد افزایش آن هستیم.

این در حالی است که ظرفیتهای بسیاری در شهررشت وجود دارد که می تواند توسعه امر اشتغال را بهمراه داشته باشد.یکی از این ظرفیتها گردشگری است.شهررشت به واسطه شرایط اقلیمی وجاذبه های طبیعی همواره پذیرای گردشگران فراوانی از داخل وحتی خارج کشور می باشد.

یقینا توجه مسوولان به مبحث گردشگری در رشت می تواند زمینه های اشتغال فراوانی را در شهرایجادکند.ایجاد هتلها،مراکز تفریحی و... از جمله مباحثی هستند که میتواند در رشد وتوسعه اشتغال جوانان رشتی موثرباشد.

با توجه به شرایط اقتصادی دولت ، لازمه چنین اقداماتی به منظور اشتغالزایی بیشترجذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور مشارکت واجرای پروژه هادر رشت می باشد. تسهیل گری در جذب سرمایه گذاران وحذف برخی از بروکراسی های دست وپاگیر می تواند در تحقق این موضوع نقش مهمی ایفا کند. امید است با توجه بیشتر به چنین مباحثی زمینه های اشتغال برای جوانان فهیم رشتی بیش از پیش فراهم شودوبارونق کسب وکار در رشت دوباره شاهد پویایی وسرزندگی جوانان شهرمان باشیم.

یادداشت : بهزاد مقدم نیا- مدرس دانشگاه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز