معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

همه ما پشتیبان مدرسه و کلاس درس هستیم

۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ۰۸:۵۶:۴۹
کد خبر: ۵۰۳۸۳۰
همه ما پشتیبان مدرسه و کلاس درس هستیم
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که عنصر اصلی در تعلیم و تربیت، معلم است و مدرسه بدون معلم و دانش‌آموز مفهوم پیدا نمی کند، عنوان کرد: همه ما پشتیبان مدرسه و کلاس درس هستیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یوسف نجفی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نشست با کارکنان دفتر امور مجلس این وزارتخانه اظهار داشت: تحلیل درست افکار عمومی جامعه و فضای مجلس شورای اسلامی از اولویت‌های کاری است که باید به آن توجه داشت؛ این تحلیل درست شامل پیشنهادها و راهکارها برای رفع خلاها و ابهامات است.

وی با اشاره به این مطلب که قوه مقننه برآمده از اراده محلی و ملی آحاد مردم است، افزود: اکنون 290 نماینده در مجلس شورای اسلامی حضور دارند که باید درک درستی از مطالبات آنان داشته باشیم زیرا آنان باید پاسخگوی مطالبات محلی و ملی باشند.

نجفی تصریح کرد: قانونگذاری و نظارت، 2 مسئولیت مهم نمایندگان مجلس است؛ ‌بنابراین نمایندگان در تمام بخش‌‌ها می‌توانند اظهار نظر و ورود کرده و از ابزارهای نظارتی استفاده کنند؛ زمانی که نماینده‌ای سوال می‌کند در واقع به حق قانونی و طبیعی خود عمل کرده و طرف سؤال شونده باید پاسخگو باشد.

وی که خود نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است، اضافه کرد: برای پاسخ‌دهی دقیق و سریع به نمایندگان بهتر است برای موضوعات مختلف در حوزه آموزش و پرورش، کارشناس متخصص در دفتر امور مجلس داشته باشیم مثلاً‌ در ارتباط با موضوع استخدام ‌باید کارشناسی که به تمام قوانین و مقررات مربوط به امور استخدامی اشراف کامل دارد،‌ مسئول پاسخگویی به این موضوع باشد؛ به عبارت دیگر باید برای هر موضوعی میز متناسب با آن در این دفتر وجود داشته باشد. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بر تعامل مستمر و هماهنگی امور مجلس با امور حقوقی تأکید کرد و یادآور شد: باید در برابر مردم با زبانی نرم صحبت کرد و در نهایت خشوع برای حل مشکلات و مطالبات آنان گام برداشت. 

نجفی با اشاره به این مطلب که عنصر اصلی در تعلیم و تربیت، معلم است و مدرسه بدون معلم و دانش‌آموز مفهوم پیدا نمی کند، عنوان کرد: همه ما پشتیبان مدرسه و کلاس درس هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز