رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خبر داد:

بررسی بیش از ۱۵۰ تجربه موفق شهری جهان در سامانه پویش محیطی شهر تهران

۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ۱۰:۳۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۳۹۴۲
بررسی بیش از ۱۵۰ تجربه موفق شهری جهان در سامانه پویش محیطی شهر تهران
رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت سامانه پویش محیطی شهر تهران از بررسی بیش از 150 تجربه موفق شهری جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، «بابک نگاهداری» رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به 4 ماه فعالیت سامانه پویش محیطی شهر تهران و راه‌اندازی سایت اینترنتی این سامانه گفت: سامانه پویش محیطی شهر تهران که به همت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و با هدف تقویت هوشمندی راهبردی نهاد مدیریت شهری تهران راه‌اندازی شده است، بیش از 150 تجربه موفق کلان‌شهرهای جهان را شناسایی و معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: ماموریت این سامانه، معرفی آخرین نوآوری‌های شهری، شناسایی تجارب موفق شهرها در گوشه و کنار جهان و کشف روندهای حاکم بر حوزه‌های شهری با هدف تزریق بینش‌های راهبردی به نهاد مدیریت شهری و ارایه ایده‌های خلاقانه، نوآورانه و در عین حال واقع‌بینانه به نهاد مدیریت شهری تهران است.

به گفته نگاهداری، شهرداری تهران و سازمان‌ها و واحدهای تابعه آن به ‌عنوان نهاد مدیریت شهری می‌توانند با استفاده از تجارب و نوآوری‌های شهری در سایر شهرها، هوشمندی راهبردی خود را ارتقا داده و با پرهیز از اختراع دوباره چرخ‌ و یادگیری شتابانه، کارآمدی راهبردها و اقدامات خود را افزایش دهند. لذا سامانه پویش محیطی شهر تهران به عنوان یک رادار تخصصی در خدمت نهاد مدیریت شهری است و تلاش می‌کند آخرین نوآوری‌ها، راهبردها و اقدامات موفق شهری را رصد و به مدیران شهر تهران معرفی کند.

وی افزود: گرچه هر کلان‌شهر با چالش‌های خاص خود روبروست، اما بسیاری از چالش‌ها و مشکلات بین کلان‌شهرهای جهان مشترک است و لذا عقلاً و منطقاً با مطالعه راهکارها و تدابیر موفق مدیران شهری در سایر کلان‌شهرها می‌توان بینش راهبردی مدیران شهری تهران را ارتقا داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران راه اندازی شده‌است و  گروهی از پژوهشگران و کارشناسان حوزه آینده‌پژوهی و مدیریت شهری آن را پشتیبانی می‌کنند، تاکنون بیش از 150 تجربه یا پروژه موفق شهری در زمینه‌های مختلف معماری و شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک، محیط‌زیست و خدمات شهری، اجتماعی فرهنگی، اقتصاد و سایر زمینه‌های مرتبط را شناسایی و معرفی کرده است.

گفتنی است، مدیران و کارشناسان و سایر علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سامانه به نشانی www.cityfuture.ir  از آخرین اطلاعات بارگذاری شده در آن استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز