رییس دانشگاه آزاد در مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

چهره برجسته علمی آیت‌الله به دلیل مسؤولیت سیاسی پنهان ماند

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۲۰:۰۵:۱۳
کد خبر: ۵۰۴۹۶۰
چهره برجسته علمی آیت‌الله  به دلیل مسؤولیت سیاسی پنهان ماند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه ملت ایران یک قهرمان ملی را از دست داد، گفت: چهره برجسته علمی آیت‌الله هاشمی به دلیل مسؤولیت سیاسی و مدیریت کلان پنهان مانده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمید میرزاده روز چهارشنبه، 22 دی‌ماه در حاشیه مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پس از تشییع تاریخی امام (ره) تشییع هاشمی رفسنجانی دومین تشییع تاریخی انقلاب بود که نوع قدردانی مردم از این قهرمان ملی در تاریخ ایران بی‌سابقه بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دلیل حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی این بود که او در تمام صحنه‌ها یار امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و در تمام مقاطع مربوط به تثبیت انقلاب نقش اصلی داشت.

وی تاکید کرد: اثر انگشت مدیریت سلیمانی آیت‌الله در سراسر ایران دیده می‌شود، به گونه‌ای که بسیاری از امور زیربنایی در ایران در زمان سردار سازندگی بوده است.

میرزاده با بیان اینکه پس از جنگ، اقتصاد ایران با سرپنجه تدبیر هاشمی رفسنجانی بازسازی شد، گفت: مردم ایران با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع از آیت الله هاشمی نشان دادند هر کس که اخلاص داشته و مردمی باشد و برنامه‌ها را بر اساس مردم‌محوری تدوین کند، مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه آزاد در خصوص نحوه عملکرد صدا و سیما طی چند روز اخیر، اظهار کرد: عملکرد صدا و سیما خوب بود؛ ولی بهتر این بود که با افرادی که 37 سال در کنار آیت‌الله هاشمی بودند، بیشتر صحبت می‌کرد.

وی در ادامه در خصوص چهره علمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه او بیش از 100 تالیف داشت و دانشمند بزرگ و قرآن‌شناس بود، افزود: متاسفانه به دلیل مسؤولیت سیاسی و مدیریت کلان، چهره برجسته علمی آیت‌الله پنهان ماند، در حالیکه ایشان بیش از 100 جلد کتاب تالیف شده داشتند.

رییس دانشگاه آزاد تصریح کرد: از توجه آیت‌الله به مسائل علمی، پژوهشی و کارآفرینی همین بس که در زمان فرماندهی جنگ و آزادسازی خرمشهر در اردیبهشت ماه سال 61 دانشگاه آزاد را با اذن امام راحل تاسیس کرد و مقام معظم رهبری نیز در هیات مؤسس این دانشگاه حضور داشتند.

میرزاده با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی همواره دغدغه پیشرفت دانشگاه آزاد و جوانان را داشتند، گفت: حاصل این کار بزرگ این بود که نزدیک به 6 میلیون فارغ‌التحصیل از این دانشگاه مدرک گرفته‌اند که این میزان 50 درصد فارغ‌التحصیلان کشور را شامل می‌شود.

 

نظر شما