پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی:

دوربین های راهنمایی و رانندگی پلاک های مخدوش را تشخیص می‌دهند

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۱:۳۷:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۷۲۶
دوربین های راهنمایی و رانندگی پلاک های مخدوش را تشخیص می‌دهند
تشخیص پلاک حقیقی خودرو ها با استفاده از دوربین‌های مخصوصی که به وسیله مادون قرمز و تجهیزات پیشرفته تصویربرداری می‌کنند ممکن شده است و بر این اساس پلاک خودروهایی که مخدوش یا پوشانده شده است شناسایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، به زودی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب تیم ها و گشت‌های محسوس و نامحسوس در اطراف مبادی ورودی طرح زوج و فرد و ترافیک حضور داشته و با خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خود کرده باشند، برخورد خواهند کرد.

همچنین امکان تشخیص پلاک حقیقی خودرو به روش‌های مختلف وجود دارد؛ یک روش استفاده از دوربین‌های مخصوصی است که به وسیله مادون قرمز و تجهیزات پیشرفته تصویربرداری کرده و بر این اساس پلاک خودروهایی که مخدوش یا پوشانده شده است شناسایی می شود.

از طرفی از روی مدل و نوع خودرو می توان متوجه شد که پلاک مخدوش یا دستکاری شده یا خیر.

برابر قانون، تردد وسایل نقلیه بدون پلاک یا با پلاک مخدوش در معابر ممنوع است و در صورت رویت ماموران پلیس یا ثبت توسط دوربین‌ها شکایتی برای دارنده پلاک مذکور ثبت شده و این فرد به دادسرا معرفی می شود و خودروی مذکور نیز توقیف خواهد شد.

 دستکاری و تغییر در پلاک علاوه بر اینکه تخلف رانندگی محسوب می شود، جرم نیز به حساب می آید، اظهارکرد: مقام قضایی در مورد جرم رخ داده تصمیم گرفته و بر اساس مفاد قانون فرد مجرم می تواند به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز