تصویری از اوایل تولد جهان

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۳:۳۱:۵۸
کد خبر: ۵۰۶۳۵۱
تصویری از اوایل تولد جهان
تصویر ثبت شده از تلسکوپ هابل و تلسکوپ اسپیتزر یکی از قدیمی دوران های جهان را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، تصویر زیر مربوط به یکی از دورترین اجرام کشف شده توسط تلسکوپ هابل و تلسکوپ اسپیتزر با فاصله 13.7 میلیارد سال نوری!  این عکس مربوط به اوایل تولد جهان(تقریبا 420میلیون سالگی جهان) است.

distantgalaxy

نور با سرعت 300 هزار کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند. در این سرعتها نور مسافتی برابر با 18 میلیون کیلومتر را در دقیقه طی خواهد کرد. این مسافت را دقیقه نوری می‌نامند. وقتی که می‌گوییم یک جرم آسمانی به ویژه ، در فاصله یک دقیقه نوری ما قرار دارد، این معناست که آن جرم در فاصله 18 میلیون کیلومتری زمین واقع شده است. مثلا فاصله خورشید از کره زمین 8 دقیقه و 30 ثانیه نوری می‌باشد. این عدد نشان می‌دهد که فاصله خورشید از زمین 150 میلیون کیلومتر است.

مسافت طی شده توسط نور در یک سال ، 90460000000000 کیلومتر است. می‌توان گفت که این فاصله 46/9 میلیون میلیون یا 1012 × 9.46 کیلومتر است. این مسافت را یک سال نوری می‌نامند.

از طرفی برای دیدن یک جسم ما نیاز به رسیدن بازتاب تصویر آن به چشمانمان هستیم، اگر آینه ای در فاصله 30 میلیون سال نوری از زمین قرار داشت و با تلسکوپی پیشرفته از آینه زمین را مشاهده می کردیم  شاهد اتفاقات 60 میلیون سال پیش زمین بودیم  مثلا انقراض دایناسورها

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز