رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛

اهداف بلند آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق می‌کنیم

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۴:۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۶۸۶۱
اهداف بلند آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق می‌کنیم
سیزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به ریاست دکتر حمید میرزاده در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر حمید میرزاده در ابتدای این جلسه رحلت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی(ره)، رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفت و افزود: «اثر انگشت مدیریت سلیمانی آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی در توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران در همه جای کشور مشهود است.»

وی ادامه داد: «راه بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه ادامه می‎یابد. برای بنده که بیش از 37 سال به عنوان شاگرد، آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی را همراهی می‌کردم، فقدان ایشان بسیار سخت است. امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم اهداف بلند ایشان را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق کنیم و راه ایشان را ادامه دهیم.»

وی افزود: «در جلسات مشترکی که با رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شد، آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی یک دنیا انرژی داشتند و آن را به ما نیز منتقل می‌کردند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به گزارش آماری دبیر هیأت امنای استان سیستان و بلوچستان، اشاره کرد و گفت: «همین که می‌بینیم در استان کم‌برخورداری مثل سیستان و بلوچستان، تعداد زیادی تحصیلکرده و فارغ‌التحصیل وجود دارد، از برکات تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که با پول و سرمایه مردم بنا شده است.»

او درباره فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «هر ساله دو نمایشگاه از محصولات پژوهشی و تجاری‌سازی شده واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، در اردیبهشت ماه و همزمان با سالگرد تأسیس دانشگاه و در بهمن ماه همزمان با برگزاری اجلاس شورای مرکزی دانشگاه، برگزار می‌شود.

میرزاده از اعضای هیأت امنای استان سیستان و بلوچستان دعوت کرد تا از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن ماه سال جاری، بازدید کنند و در ادامه افزود: «خوشبختانه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه پی بردند و اثربخشی بیشتر خود را در فعالیت اقتصادی دانش‌بنیان یافتند. امروز شاهد پیشرفت تولیدات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که جای خرسندی دارد.»

صعود 3 پله‌ای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه علمی ESI

میرزاده خبر داد رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در میان کشورهای دنیا باز هم صعود کرده است. او گفت: «براساس آخرین به روزرسانی پایگاه علمی ESI که معتبرترین سایت نمایه تولید علمی دانشگاه‌های دنیاست، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه 158 صعود کرد. این در حالی است که رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه تامسون رویترز، در مهر 92 بالاتر از 750 و تا 2 ماه پیش 161 بوده است.»

وی افزود: «رتبه اول تولید علمی ایران سه سال پیاپی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است که شجره طیبه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی است که امیدواریم ثواب دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی آن به روح بلند ایشان برسد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ویژگی بارز شخصیتی آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: «در طول سال‌های طولانی همکاری با ایشان، هرگز حرکتی ریاکارانه مشاهده نکردم. دلیل ماندگاری نام ایشان و علاقه مردم، همین بوده است که آیت‌الله‌ هاشمی با اخلاص و خالی از ریا بود. هرکس می‌خواهد ماندنی شود، باید فقط برای خدا کار کند و بااخلاص و بی ریا باشد.»

در این جلسه بودجه سال 96 استان سیستان و بلوچستان، از حیث درآمد و هزینه 103میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 130میلیارد تومان به تصویب اعضای جلسه هیأت امنای استان رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز