فارس میزبان مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۳:۴۲:۲۰
کد خبر: ۵۰۷۳۰۵
فارس میزبان مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور
مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور و بزرگ‌ترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان در تاریخ 13 الی 14 بهمن‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری هر2 سال یک‌بار و زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA) دریکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. کشورهای واجد شرایط برای میزبانی درخواست کاندیداتوری خود را به هیأتمدیره فدراسیون تقدیم و اعضای هیأت‌مدیره پس از بررسی‌های لازم کشورهای مورد تائید را اعلام می‌کنند تا رقابت به مدت دو سال بر سر کسب میزبانی آغاز شود.

هر کنوانسیون شامل 3 مرحله پیش از اجلاس، اجلاس و پس از اجلاس می‌شود که میزبان برای هرکدام از این مراحل تورها و برنامه‌ریزی‌های دقیق و جذابی را سامان می‌دهد تا رضایت خاطر میهمانان خود را جلب کند. این رویداد تأثیر بسزایی در رشد صنعت گردشگری و آشنایی مردم جهان با کشورهای میزبان خواهد داشت،

معرفی و بازدید جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشورها و توسعه پایدار صنعت گردشگری از اهداف برگزاری کنوانسیون است. همچنین برقراری ارتباط میان راهنمایان گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه‌ای آن‌ها بر اساس استانداردهای جهانی از دیگر دستاوردهای این رویداد خواهد بود.

با توجه به اهمیت موضوع و میزبانی استان فارس در مرحله پس از اجلاس در تاریخ 13 و 14 بهمن‌ماه سال جاری، جلسه هماهنگی این رویداد مهم گردشگری به ریاست، رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس و دبیری مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، رئیس و اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان فارس برگزار شد.

در این جلسه ضمن هماهنگی برای اجرای هر چه‌بهتر برنامه‌های رویداد مذکور اعضا نظرات خود را در خصوص برنامه پیشنهادی ارایه کردند.

با توجه به تقارن ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی با این گردهمایی بزرگ، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران به همراه پرچم سازمان جهانی یونسکو و پرچم کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری هم‌زمان با نواخته شدن مارش نظامی، نورافشانی در کوه نور واقع در دروازه قرآن با همکاری ارتش و سپاه پاسداران، بازدید از مجموعه زندیه، مجموعه فرهنگی حافظیه و میراث جهانی تخت جمشید و نقش رستم، اختصاص نام راهنما به یک گذر در بافت تاریخی شیراز، اجرای برنامه‌های آئینی و محلی و تشکیل زنجیره انسانی با شعار کمپین Fars welcomes you ازجمله عناوین برنامه‌های پیشنهادی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز