اعتیاد اینترنتی فرزندان را جدی بگیریم

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۳:۰۶:۲۴
کد خبر: ۵۰۷۷۶۹
اعتیاد اینترنتی فرزندان را جدی بگیریم
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، با بیان اینکه نوجوانان زیادی شیفته بازی‌های آنلاین شده‌اند، گفت: این امرعلاوه‌بر آسیب‌های جسمی، تهدیدات زیادی درپی دارد که خانواده‌ها باید مراقب باشند.
به گزارش برنا-سرهنگ علی نیک‌نفس اظهار کرد: اعتیاد به بازی‌های آنلاین در کودکان و نوجوانان، باعث افت تحصیلی فرزندان می‌‌شود؛ ضمن آنکه آسیب‌های جسمی بسیاری درپی دارد. 

وی ادامه داد: برخی بازی‌های آنلاین به‌صورت جمعی و گروهی است یا اینکه فرد با یک طرف مقابل بازی می‌کند که شناختی از او ندارد و اینکه طرف بازی او در چه رده‌سنی و جنسی قرار دارد، مشخص نیست. 

سرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه بسیاری از مجرمان سایبری برای یافتن سوژه‌ها و شکار خود به‌دنبال کودکان و نوجوانان هستند، گفت: این مجرمان با طرح دوستی با افراد کم‌سن‌وسال و وعده‌های گوناگون، قربانیان خود را فریب داده و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند. 

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که نظارتی مستمر بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود داشته باشند تا عزیزان‌شان در دام مجرمان سایبری نیفتند. 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای ناجا، افزود: همان‌گونه که در فضای حقیقی خانواده‌ها تلاش دارند تا همبازی و دوستان فرزند خود را بشناسند، در فضای مجازی نیز این امر ضروری است تا درصورت بروز مشکل، بتوانند سرنخ‌های لازم درخصوص طرف بازی آنلاین فرزند خود در اختیار داشته باشند. 

به گفته وی برخی از مجرمان سایبری در بازی‌های آنلاین چنان با فرزندان ما ارتباط برقرار می‌کنند که هرگونه رفت و آمد و اطلاعات زمان حضور ما در منزل و آدرس ما را دارند و از این طریق در فرصت مناسب، اقدام به سرقت از منزل می‌کنند. 
 

سرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه باید به فرزندان خود آموزش دهیم تا در ارتباطات آنلاین حداقل اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهند، گفت: متأسفانه خانواده‌ها به این موارد دقت نمی‌کنند و فرزندان آن‌ها در ارتباطات آنلاین و مجازی خود، هرگونه اطلاعات را انتشار داده یا در اختیار دیگران می‌گذارند. 

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید اعتیاد اینترنتی را جدی بگیرند، به خانواده‌ها توصیه کرد: برای فرزندان وکودکان در زمینه بازی‌های آنلاین دستورالعملی تهیه و حدودی برای دسترسی آن‌ها تعریف کنیم و ساعت بازی‌ها را محدود کنیم؛ چراکه این بازی‌ها اعتیادآور است و سلامت جسمی کودکان را به خطر می‌اندازد. 

سرهنگ نیک‌نفس در پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و بخش آموزش مراجعه کنند. همچنین درصورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند آن را ازطریق سایت پلیس فتا و لینک ثبت گزارشات مردمی، به پلیس فتا اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز