مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز:

تعطیلی پنجشنبه های البرز هم خواست مردم است هم مسئولان

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۳:۴۸:۴۹
کد خبر: ۵۰۷۸۱۱
تعطیلی پنجشنبه های البرز هم خواست مردم است هم مسئولان
تعطیلی پنج شنبه های البرز هم خواسته مردم و هم مسئولان است و امیدواریم مورد توجه دولت قرار بگیرد.
حسین محمدی درگفت وگو با خبرنگار برنا افزود: تعطیلی پنج شنبه‌های البرز فرصتی برای خود پالایشی محیط زیست البرز به وجود می‌آورد. بی شک تعطیلی پنجشنبه‌ها بر کیفیت هوای استان نیز تاثیرگذار خواهد بود و به کاهش غلظت آلاینده‌ها کمک می‌کند.
وی بیان کرد: تعطیلی پنج شنبه های البرز هم خواسته مردم و هم مسئولان است و امیدواریم مورد توجه دولت قرار بگیرد.
محمدی یادآور شد: دولت بسته تقاضای سفر را مصوب کرده‎ که درکنار بازنگری در ساعات‌کاری کارمندان، ساعت شروع مدارس و شروع کار مراکز خدماتی، تعطیلی پنجشنبه ها نیز در آن گنجانده شده است.
 
روزانه 2.5 میلیون لیتر بنزین در البرز دود می شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در بخش دیگر صحبت‌های خود به میزان مصرف روزانه بنزین دراستان اشاره‌ کرد و گفت:  روزانه 2.5 میلیون لیتر بنزین در استان دود می شود.
محمدی ابراز کرد: از سال 93 بنزین یورو چهاردر ایستگاه‌های شهرستان‌کرج و فردیس توزیع شده که به کاهش آلودگی هوا کمک بسیاری کرده است.
 
واحدهای صنعتی عامل 50 درصد آلودگی هوای البرز هستند
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به نقش واحدهای صنعتی در آلودگی هوای استان گفت: سه هزار و 500 واحد صنعتی پروانه دار و یک هزار واحد صنعتی فاقد پروانه در استان البرز فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: بیش از 50 درصد آلودگی هوا مربوط به همین واحدهای صنعتی است که اغلب آن ها در محدوده شهرها هستند.
محمدی در ادامه به نقش نیروگاه منتظرالقائم فردیس در آلودگی هوای استان نیز اشاره‌کرد و افزود:  این نیروگاه تا خرداد سال گذشته 13 درصد آلودگی هوا را بر عهده داشته است.
وی تصریح کرد:  15 خرداد 94 و با پیگیری محیط زیست، دادستان کرج و دیگر مسئولان استان دو میلیون لیتر مازوت مصرفی این نیروگاه پلمپ شد.
وی‌گفت:  تا قبل از پلمپ دو میلیون لیتر مازوت، شهرستان فردیس از آلوده ترین شهرهای استان بود اما امروز با وجود تراکم بالا و با توجه به وارونگی هوا، فردیس شرایط مطلوب تری نسبت به کرج و سایر شهرها دارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز