مهدی چمران:

انفجار و ریزش ساختمان پلاسکو به دلیل وجود انبار گازوئیل در طبقات بالا بود

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۹:۴۹:۴۹
کد خبر: ۵۰۸۳۵۵
انفجار و ریزش ساختمان پلاسکو به دلیل وجود انبار گازوئیل در طبقات بالا بود، نیرو های امدادی در حال کمک برای کنار زدن آوار و نجات آسیب دیدگان هستند اما آوار بسیار زیاد است و جرثقیل های بزرگی به صحنه حادثه آمده اند تا به آوار برداری سرعت ببخشند.

به گزارش خبرگزاری برنا،  مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره حادثه امروز ساختمان پلاسکو گفت: آتش نشانان کمتر از 4 دقیقه بعد از وقوع حادثه، خود را به محل رساندند و با اینکه حجم زیادی از آتش را مهار کرده بودند، انفجار هایی رخ داد که منجر به ریزش آوار شد و علت انفجار هم به دلیل این بوده که در طبقات بالای ساختمان انبار گازوئیل وجود داشته که در اثر گرما شعله ور می شود و با وقوع انفجار، ساختمان ریزش می کند.

وی در ادامه افزود: نیرو های امدادی در حال کمک برای کنار زدن آوار و نجات آسیب دیدگان هستند اما آوار بسیار زیاد است و جرثقیل های بزرگی به صحنه حادثه آمده اند تا به آوار برداری سرعت ببخشند.

چمران در خصوص اینکه وقوع این حادثه چه ارتباطی با شهرداری داشته که برخی در صدد تخریب شهردار تهران برآمده اند؟ تصریح کرد: این ساختمان دچار یک حادثه غیرمترقبه شده و آتش گرفته و با آنکه شهرداری پیش از این بارها و بارها نسبت به ضرورت ایمن سازی ساختمان پلاسکو تذکر کتبی داده بود اما کسی خبر نداشته که قرار است اینجا در روز پنج شنبه 8 صبح آتش بگیرد و قطعا هر کسی دیگر غیر از آقای قالیباف هم اگر شهردار بود، ممکن بود این اتفاق رخ دهد و اینکه عده ای می خواهند تقصیر را گردن شهردار بیاندازند کار اصلا درستی نیست.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر بهداشت در محل حادثه هم اکنون هماهنگی خوبی میان دولت و شهرداری برای رسیدگی به این حادثه وجود دارد و از همه امکانات برای نجات مصدومان حادثه استفاده می شود.

 

 

نظر شما
نظرات
عمو
|
-
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
0
اولاً گازوئیل میسوزد، منفجر نمیشود آقای مهندس. ثانیاً شهرداری باید پلمپ میکرد. چرا نکرد؟ چرا پس مالیات را میگرفت و حرفی نمیزد؟ چرا برخورد قاطع نکرد؟
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز