نشست وزیر ورزش و جوانان با سمن‌ها و هیات‌های ورزشی خراسان شمالی

کنگره مدیریت امور جوانان با حضور ۷۰۰ دست‌اندرکار امور جوانان برگزار خواهد شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۶:۲۶:۵۷
کد خبر: ۵۰۸۵۵۳
کنگره مدیریت امور جوانان با حضور ۷۰۰ دست‌اندرکار امور جوانان برگزار خواهد شد
وزیر ورزش و جوانان گفت: از برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در تهران در دوم بهمن ماه خبر داد و گفت: این کنگره با حضور 700 نفر از دست اندرکاران امور جوانان از سراسر کشور در تهران برگزار

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان،دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این نشست صمیمی که در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی برگزار شد گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید به امور جوانان ویژه و خاص است و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاههای اجرایی، مشکلات جوانان در بخشهای مختلف همچون اشتغال ، مسکن و ازدواج تسهیل شود.
وزیر ورزش و جوانان از برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در تهران در دوم بهمن ماه خبر داد و گفت: این کنگره با حضور 700 نفر از دست اندرکاران امور جوانان از سراسر کشور در تهران برگزار و راهکارهای تسهیل مشکلات جوانان و نحو مشارکت دستگاههای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دکتر سلطانی فر در ادامه این نشست به نقش برجام در آینده سیاسی و اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: حذف سایه جنگ از ایران اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای سیاسی برجام بود و امروزه به برکت برجام در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته ایم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه این نشست از تخصیص بودجه 50 میلیارد تومانی جهت احداث خانه جوان در کلیه استانهای کشور در لایحه بودجه سال 96 خبر داد و گفت: در 12 استان کشور خانه جوان راه اندازی شده است و در 19 استان دیگر نیز خانه جوان احداث خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین با تاکید بر لزوم توجه به موضوع اقتصاد و ورزش گفت: متاسفانه اقتصاد ورزش در ایران کوچک مانده است و حضور اسپانسرها محدود بوده و بسیاری از بخش خصوصی و بنگاه‌ها، سرمایه‌گذاری در ورزش را هزینه می‌دانند درحالی‌که در دنیا از این ظرفیت ورزشی، به‌خوبی استفاده می‌ شود.
وی گفت: ما اولین گام در این زمینه را در برنامه ششم برداشته‌ایم تا بخش خصوصی که در این عرصه هزینه کرده و سرمایه‌گذاری می‌کند این وجوه به‌عنوان مالیات این واحد محسوب شود.
محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست از صدور مجوز سرمایه گذاری به مبلغ 3 میلیون 768 هزار دلار در استان خبر داد و گفت: از کلیه طرحهای امور جوانان و سازمانهای مردم نهاد استقبال خواهیم کرد.
علی اکبری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تاکید بر توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان به خراسان شمالی گفت: ظرفیت های خوبی در عرصه ورزش در این استان وجود دارد که یکی از این ظرفیت های منحصربفرد، کشتی باچوخه است.
اکبری افزود: درخواست مردم و نمایندگان استان در مجلس توجه ویژه به عرصه ورزش این خطه است زیرا که کمبودها بعضا مانع از این است که ورزشکاران ما بتوانند شایستگی های خود را بروز دهند.
وی افزود: کشتی با چوخه جزو لاینفک زندگی مردم استان بوده و این مسابقات در اعیاد مختلف در جای جای استان برگزار می شود.
خسرو منعمی مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 33 سازمان مردم نهاد در استان خراسان شمالی با دریافت مجوز فعالیت از وزارت ورزش و جوانان در محوریت های مختلف در حال فعالیت هستند.
وی ضمن اشاره به پرداخت بیش از 5 هزار وام ازدواج به زوجین جوان در استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 17 هزار نفر در خراسان شمالی در صف دریافت وام ازدواج هستند و طبق برنامه ریز های صورت گرفته تا پایان سال به 70 درصد از متقاضیان وام ازدواج، تسهیلات پرداخت خواهد شد.
تسریع در صدور مجوزهای سازمانهای مردم نهاد ، تخصیص بودجه ویژه به سمن ها ، تاکید برهمکاری بیشتر دستگاههای دولتی با سازمانهای مردم نهاد ، تشویق و التزام بخش خصوصی جهت ورود و سرمایه گذاری در ورزش ، پیگیری اشتغال قهرمانان ورزشی در دستگاه ها و ارگانهای دولتی ، بیمه ورزشی مربیان ورزشی از جمله خواسته های بود که د راین نشست از طرف روسای هیئت های ورزشی و دبیران سازمانهای مردم نهاد ارائه شد.
دکتر سلطانی فر پس از این نشست خراسان شمالی را به مقصد مشهد مقدس جهت شرکت در مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی ترک کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز