سخنان تامل برانگیز و جالب یک استاد دانشگاه در خصوص حادثه پلاسکو

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۴:۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۱۰۰۸۸
سخنان تامل برانگیز و جالب یک استاد دانشگاه در خصوص حادثه پلاسکو
رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در خصوص حادثه پلاسکو نکاتی جالبی را عنوان کرد که جای تامل بسیار دارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر علی اکبر اختری در جلسه شورای آموزش عالی استان کرمانشاه با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو  گفت : به عنوان یک استاد دانشگاه در رشته مهندسی عمران و ساختمان عنوان می کنم که هیچ مصالحی در هیچ کجای دنیا تحمل بیش از 1.5 ساعت آتش را ندارد.

 وی ادامه داد: اگر در زمان آتش سوزی پلاسکو و بعد از گذشت بیش از 1.5 ساعت از آتش سوزی یک مسئول در آنجا حضور می داشت و مسئولانه و با تخصص بالا تصمیم می گرفت که هیچ کس در این ساختمان نماند، حتی آتش نشانان، چنین ضایعه دردناکی اتفاق نمی افتاد.

 رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: این آتش سوزی قبل از فروریختن ساختمان بیش از سه ساعت به طول انجامید، لذا در آن لحظات و ساعات، فروریختن ساختمان قطعی به نظر می رسید.

 وی تاکید کرد: این ساختمان باید حتما تخلیه می شد و حتی آتش نشان ها هم باید ساختمان را ترک می کردند.

 اختری تصریح کرد: قطعات ساختمان پلاسکو هرگز قطعات غیراستانداردی نبودند اما علم می گوید که هیچ مصالح و سازه ای تحمل بیش از 1.5 ساعت آتش را ندارد، بنابراین بعد از گذشت 1.5 ساعت از آتش سوزی طبقات فوقانی ساختمان مسئولان حاضر در این حادثه باید می دانستند که پلاسکو هر لحظه ممکن است فرو بریزد.

 وی افزود: مصالح ساختمانی همچون گچ بیش از 20 دقیقه تحمل آتش را ندارد و در مقابل مصالحی همچون بتن نهایتا تا 1.5 ساعت می تواند تحمل آتش کند.

 رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: ای کاش در آن ساعات آتش سوزی، مسئولی حضور داشت که مسئولانه تصمیم می گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز