شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۱۰۵۲۹
شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان شد
علی طاهری تودیع و شهرام میرزایی به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تودیع شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ خزانه‌دارکل و ذی‌حساب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، اظهار کرد: امروزه حادثه تاسف‌بار پلاسکو باعث شده که همه نیروهای امدادی به این موصوع فکر کنند که آیا آمادگی مقابله با حوادث بزرگ را دارند، این در حالی است که متاسفانه دولت با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است و ما از 1100 میلیارد تومانی که باید در طول سال‌های 94 و 95 بابت طرح‌های توسعه امدادی می‌گرفتیم، فقط 100 میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم.

مهدی علیپور ادامه داد: متاسفانه انتظارات به حق استان‌ها با امکانات موجود دولت سازگاری ندارد و جمعیت امیدوار است که با دریافت مانده اعتبارات سال 95، کمبودهای انبارها را تامین کند. البته در طول دو هفته گذشته 600 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان‌ها توزیع کردیم و بخشی هم به دست استان زنجان رسید.

این مسئول با بیان اینکه اگر شرایط فراهم شود، 50 درصد دوم اعتبارات نیز به دست استان‌ها می‌رسد، افزود: استان زنجان از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است اما وضعیت به گونه‌ای است که نیاز به تحول دارد. این‌طور که ما مشاهده کردیم زمین مرکز علمی‌کاربردی و برخی اراضی موجود در شهرستان‌ها پتانسیل خوبی برای توسعه دارد.

وی تصریح کرد: البته انتظار نداریم که هلال‌احمر به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود اما هر چه بیشتر بتوانیم بودجه پایدار را تامین کنیم به همان اندازه در راه‌اندازی پروژه‌ها و طرح‌ها موفق خواهیم بود.

علیپور با تاکید بر اینکه مدیریت، نمایی از تلاش کارکنان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمعیت هلال‌احمر دستگاهی سیاسی نیست و نگاه قومی و مذهبی نیز ندارد؛ در واقع جمعیت هلال‌احمر هرچه دارد از تلاش نیروهای داوطلبی است که بدون هیچ چشم‌داشتی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه زنجان ویژگی‌های ممتاز و مردم منحصر به فردی دارد، گفت: خوشبختانه استان زنجان در القای حس نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع، جزو استان‌های بی‌نظیر به شمار می‌رود.

سیدبیوک موسوی افزود: جوانان استان زنجان پرشور و پرتلاش هستند و در همه عرصه‌ها از جمله امدادرسانی، فرهنگی، هنری و ورزشی حضور دارند. علاوه بر این، مردم استان زنجان از آرامش نسبی قابل قبولی برخوردارند. از این رو ما تمایل داریم که اگر مسئولانی در سطح استان جابه‌جا می‌شوند از افراد بومی باشند.

وی با اشاره به اینکه البته قریب به اتفاق مدیرانی هم که از سایر استان‌ها به زنجان آمده‌اند بعد از اتمام خدمت در این استان ماندگار شده‌اند، افزود: در سطح استان نیروهای فرهیخته و متفکر زیادی داریم. در دهه 60 و روزهای جنگ نیز هلال‌احمر یکی از پرشورترین دستگاه‌ها بود و امیداریم که آن شور و حضور در همه عرصه‌ها تکرار شود.

این مسئول با ابراز امیدواری از استقرار هلی‌کوپتر امداد در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، خاطرنشان‌ کرد: متاسفانه امروزه ما از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌بریم و باید با همه توان، بستری را فراهم کنیم تا آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد. مثلا می‌توان با تشکیل سمن و فعال کردن حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری، تعداد زیادی از نیروهای جوان را تحت پوشش قرار داد.

موسوی با تاکید بر اینکه هلال‌احمر در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش قابل توجهی دارد، ادامه داد: خوشبختانه با همت بلند پدران و بزرگان معنوی استان زنجان و اعتقادات و باورهای مذهبی مردم، ما کمترین آسیب را از ناهنجاری‌های اجتماعی دیده‌ایم ولی حتی یک آسیب هم برای استان زنجان زیاد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: باید پرسش‌گری را در جامعه رواج دهیم تا مدیران پاسخ‌گویی داشته باشیم. علاوه بر این، اقدامات مطلوب مدیران از سر لطف نیست، بلکه وظایف خود را انجام می‌دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز