احد وظیفه در گفت و گو با برنا:

هوای کشور برفی خواهد شد

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۰۹:۳۳:۲۴
کد خبر: ۵۱۴۱۵۰
هوای کشور برفی خواهد شد
مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی کشور، خبر داد: شدت بارش برف در ابتدای روز در غرب سواحل دریای خزر و زاگرس مرکزی بوده و از بعدازظهر دامنه بارش به شرق کشور نیز می رسد.

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی کشور، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، گفت: ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز چهارشنبه سبب بارش برف در نیمه غربی کشور خواهد شد؛ شدت بارش در ابتدای روز در غرب سواحل دریای خزر و زاگرس مرکزی بوده و از بعدازظهر دامنه بارش به شرق کشور نیز می رسد.

وی افزود: بیشترین مقدار بارش در بعدازظهر در جنوب کشور در استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و همچنین در استان های واقع در شمال غرب، غرب دریای خزر و خراسان رضوی است.
وی تصریح کرد: در روز پنجشنبه بارش در استان های واقع در حاشیه دریای خزر به طور قابل ملاحظه ای تشدید می شود و از بعدازظهر از شدت بارش در این مناطق به تدریج کاسته خواهد شد، عمده بارندگی در این روز در نیمه شرقی کشور بوده که از بعدازظهر بر شدت بارش در شرق و جنوب شرق افزوده شده که در برخی از این مناطق با رگبار و رعدوبرق نیز همراه خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: در روز جمعه بارش در شرق کشور همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید ادامه یافته و در شمال شرق و برخی مناطق شرقی بارش برف رخ می دهد این سامانه از اواخر روز  جمعه از کشور خارج خواهد شد.
وی در پایان اظهار کرد: از اواخر روز چهارشنبه سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس افزایش می یابد و در روزهای پنجشنبه و جمعه دریاب به شدت مواج و طوفانی خواهد بود؛ دریای عمان هم در روز  جمعه طوفانی می شود؛ دمای هوا در روز پنجنشبه در غالب نقاط کشور کاهش یافته و این روند در روز جمعه در نیمه شرقی کشور ادامه می یابد.

نظر شما