در آیین رسمی شهر استانبول صورت گرفت؛

تحویل سند پایتخت جوانان جهان اسلام به شیراز

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۱۱:۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۱۵۳۶۹
تحویل سند پایتخت جوانان جهان اسلام به شیراز
شیراز از امروز پایتخت جوانان جهان اسلام می شود.

به گزارش گروه جوانان خبرگزاری برنا، با امضای پروتکل رسمی در سومین اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در استامبول برگزار شد، شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد.

این شهر در آئینی رسمی، این عنوان را از شهر استانبول ترکیه برای یک سال تحویل می گیرد. در این آئین پرچم پایتختی شیراز در آرامگاه حافظ برافراشته می شود و نقشه راه اجرای هفت برنامه بین المللی با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی  امضا می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با تصریح اینکه امروز یک روز بزرگ برای ایران و خصوصا شهر شیراز است، گفت: امروز و در اجلاس وزرای ورزش و جوانان کشورهای اسلامی، پروتکل پایتختی جوانان جهان اسلامی برای سال 2017 امضا شد.

حیدرعلی کامیاب‌ کلانتری گفت: سالهاست که شیراز به‌عنوان مهد علم، فرهنگ، هنر و تمدن ایران اسلامی لقب گرفته اما علی‌رغم تمام داشته‌ها این دیار بهشتی از دریافت عناوین بین‌المللی که می‌تواند فرصتی برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر این شهر باشد، محروم مانده بود.

او فرصت پیش آمده در حوزه فرهنگی برای این شهر را زمینه ساز اتفاقی بزرگ درحوزه فرهنگ و دیپلماسی نرم برای ایران و خصوصا شهر شیراز دانست و گفت: بی شک معرفی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام علاوه بر مزایای بسیاری که در حوزه فرهنگ و گردشگری دارد می‌تواند با به تحرک درآوردن پتانسیل و ظرفیت های جوانان غیور ایرانی زمینه اشاعه و معرفی فرهنگ غنی و ناب ایرانی- اسلامی را به نقاط مختلف جهان خصوصا کشورهای اسلامی فراهم کند.

کامیاب گفت: یکی از این بخش ها ی مهم و تاثیر گذار در حوزه فرهنگ که اتفاقا منافع اقتصادی نیز برای شهر شیراز درپی خواهد داشت، بحث گردشگری است که باید در این حوزه با محور قراردادن جوانان، زمینه معرفی و انتقال فرهنگ و حتی خورده فرهنگ های موجود در شیراز به عنوان یکی از تاریخی ترین شهر های ایران اسلامی که درواقع رنگین کمان اقوام و گروه های مختلف فرهنگی است فراهم شود.

مدیر کل ورزش و جوانان اضافه کرد: وجود هزاران اثر تاریخی جذاب در شهر شیراز و استان فارس ظرفیتی شگرف درحوزه گردشگری است، ظرفیتی که می تواند با فراهم سازی امکان سفرهای همگانی، گروه های جوان ساکن در دیگر کشورهای اسلامی شیفته سفر را با میراث کشورمان آشنا کند.

عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام می‌تواند در ابعاد مختلف خصوصا در جذب و جلب جوانان، رشد گردشگری در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی، معرفی داشته‌های شیراز در ابعاد ادبی، هنری، فرهنگی، مذهبی و تاریخی و .... بسیار اثرگذار باشد.

 

نظر شما
نظرات
علی
|
-
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
پاینده باد شیراز جنت طراز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز