دبیر مجمع جوانان جهان اسلام:

شعار امسال پایتخت جهان اسلام تقویت خلاقیت جوانان است

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۱۷:۴۴:۳۸
کد خبر: ۵۱۵۶۶۳
شعار امسال پایتخت جهان اسلام تقویت خلاقیت جوانان است
رییس مجمع جوانان جهان اسلام گفت: امسال تقویت خلاقیت جوانان شعار ما است چرا که از یک و هفت دهم میلیارد مسلمان 30 درصد جوان هستند.

 به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، سفیر الشاد اسکندروف رییس مجمع جوانان جهان اسلام در مراسم افتتاحیه آغاز به کار شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام ضمن تشکر از ایران برای میزبانی و پایتختی جوانان جهان اسلام گفت: شیراز به شایستگی توانست پایتخت جوانان جهان اسلام را به خود اختصاص دهد و پیام های خوبی از طریق این شهر به جهان ارسال می شود

به گفته ی وی شیراز می تواند با همکاری دیگر کشورهای عضو، گام مثبتی بردارد و پیامی در حوزه تمدن و تاریخ که پیش از این از  طریق حافظ، سعدی و ملاصدرا به جهان ارایه شده است را بار دیگر به جهان ارسال کند.

  اسکندروف ادامه داد:اطمینان دارم در پایان سال 2017 جوانان زیادی با پیام های ارسالی آشنا می شوند چرا که قلب همه جوانان جهان اسلام یکی است. امسال تقویت خلاقیت جوانان شعار  ما است چرا که از یک و هفت دهم میلیارد مسلمان 30 درصد جوان هستند.

 وی افزود: مسلمانان امت واحد هستند و هدف نهایی، وحدت امت اسلام است. سعدی در شعر بنی آدم به همین اصل تاکید می کند در حال حاضر تفرقه کشورهای اسلامی چالشی است  که ما باید از تاریخ اسلام درباره آن درس بگیریم. تفکر تکفیری مشکل امروز جهان اسلام است وقتی کشورهای اسلامی با  درگیر جنگ باهم می شوند هر دو کشور بازنده هستند.

زییس مجمع جوانان جهان اسلام درپایان گفت: کشورهای اروپایی زمانی که با هم متحد شدند در راستای توسعه گام برداشتند اسلام هراسی تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نمی شود و نباید اجازه دهیم تکفیری ها اتحاد جهان اسلام را از بین ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز