ایران در صنعت انرژی سرمایه گذاری می کند

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۱:۰۵:۰۷
کد خبر: ۵۱۶۴۷۸
ایران در صنعت انرژی سرمایه گذاری می کند
با توسعه همکاری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد UNIDO، انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی و محیط زیست شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به منظور توسعه انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری در بحث انرژی و محیط زیست، همکاری خود را با سازمان «UNIDO » آغاز کرد که در پی این همکاری شاهد شکل‌گیری پشتیبانی از صنایع کوچک و متوسط ایران از طریق ترویج سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری در صنعت انرژی و محیط زیست خواهیم بود. 

یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی، در بخشی از این نشست به معرفی ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست پرداخت و  با بیان کارکرد و ماموریت ستاد، نحوه فعالیت‌های آن براساس اسناد بالادستی و همچنین همکاری با سازمان‌های مرتبط را تشریح کرد. 

سبوحی همچنین در مورد فرصت‌های بهینه‌سازی انرژی و ارتقا محیط‌زیستی در این حوزه در ایران در کنار دسترسی به یکی از بزرگترین منابع هیدروکربنی جهان و لزوم حمایت از شرکت‌های خدمات انرژی و دانش بنیان حوزه انرژی،  توضیحاتی را بیان و ابراز امیدواری کرد که با ادامه مذاکرات بین دو طرف یک همکاری موفق بین‌المللی در حوزه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست به ویژه در صنایع شکل گیرد.

در این جلسه آندرا کاراپله کارشناس بین‌المللی سرمایه‌گذاری، گفت: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(UNIDO) طی پروژه ای با همکاری "وزرات محیط زیست ایتالیا" و با هدف "پشتیبانی از صنایع کوچک و متوسط ایران از طریق ترویج سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری در صنعت انرژی و محیط زیست" در صدد برگزاری جلسه با سازمان‌های مرتبط از جمله ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و در این راستا همکاری می‌تواند شکل بگیرد.

وی همچنین با معرفی چگونگی شکل‌گیری دفاتر سرمایه‌گذاری و توسعه تکنولوژی ITPOs با همکاری UNIDO گفت: دفتر سرمایه‌گذاری و توسعه تکنولوژی ایتالیا(ITPO Italy) مستقر در رُم در سال 1987 براساس توافق بین UNIDO و وزارت امور خارجه ایتالیا و همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شده است. این دفتر ماموریت کمک به توسعه صنعتی و رشد اقتصادی کشورها و اقتصادهای در حال توسعه و شناسایی و بسیج منابع فنی، مالی و مدیریتی به منظور دستیابی به اشتغال، رقابت اقتصادی و حفاظت از محیط زیست را در این کشورها در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، براساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، شناسایی و توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری پایدار در بخش‌های صنعتی ایتالیا مانند کشاورزی، صنعت مواد غذایی، نساجی، چرم و کفش، محیط زیست و انرژی‌های تجدید پذیر، پشتیبانی از تعامل و تسهیل همکاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط کشورهای در حال توسعه و شرکت‌های ایتالیایی و اجرای فعالیت‌های ظرفیت‌سازی و تورهای مطالعه در ایتالیا در زمینه نوآوری‌های تکنولوژیک با هدف توسعه بخش‌های صنعتی محلی از جمله فعالیت‌های اصلی در این دفتر راه اندازی شده است که می‌توان به آن اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز