بیماری EB جزو بیماری‌های خاص می‌شوند

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۲۰:۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۱۷۳۸۴
بیماری EB جزو بیماری‌های خاص می‌شوند
سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از تلاش این کمیسیون برای تدوین طرحی جهت حمایت از بیماران پروانه‌ای خبر داد وگفت: در نظر داریم تا بیماران EB جزو بیماران خاص قرار گیرند.

محمدنعیم امینی‌فرد درباره مشکلات بیماران پروانه ای ( ای. بی)، افزود: متاسفانه بیماران EB در گروه بیماران خاص تعریف نشده اند و همین امر باعث افزایش مشکلات آنها و عدم حمایت از بیماران پروانه ای شده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می رسد باید تجدیدنظری در قانون صورت گیرد تا بیماران پروانه ای نیز بتوانند از خدمات ارایه شده به بیماران خاص بهره مند شود زیرا اگرچه وزارت بهداشت دستور پیگیری وضعیت بیماران پروانه ای را صادر کرد اما به دلیل جای نگرفتن آنها در گروه بیماران خاص، بازهم مشکلات این دسته از بیماران به قوت خود باقی مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بدون شک این وظیفه مجلس است که تجدیدنظری در زمینه قانون گذاری برای بیماران پروانه ای را داشته باشد و در نظر داریم به زودی معضلات بیماران پروانه ای را در کمیسیون مطرح کرده تا نسبت به آن چاره اندیشی شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر انجمن بیماران پروانه ای نیز باید فعال تر عمل کند تا با کمک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان معضلات این بیماران از میان برداشته شود ضمن آنکه در صورت نیاز این آمادگی در بین نمایندگان وجود دارد تا در قالب طرحی، بیماران پروانه ای را در گروه بیماران خاص قرار دهیم.

 

نظر شما