در دیدار با وزیر گردشگری تایلند مطرح شد

افزایش همکاری های ایران و تایلند در حوزه گردشگری

۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۱۴:۲۷:۵۱
کد خبر: ۵۱۸۲۴۰
افزایش همکاری های ایران و تایلند در حوزه گردشگری
در دیدار مشترک میان وزیر گردشگری تایلند و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان دو طرف بر افزایش همکاری های دو کشور در حوزه گردشگری تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، مرتضی رحمانی موحد در دیدار با خانم کوب کارن واتانا وینگ کول وزیر گردشگری تایلند، گفت: در بحث گردشگری به کشورهایی که سابقه فرهنگی غنی و همکاری با ما را دارند توجه زیادی داریم و کاملا حرفه ای اهداف گردشگری را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تایلند به روستا ها توجه ویژه ای دارد، اظهارکرد: تلاش هر دو کشور درراستای متوازن کردن سیاست های گردشگری مشترک است.

به گفته رحمانی موحد، بر اساس گزارش ها تعداد گردشگران ورودی به ایران از تایلند ٢٣ درصد افزایش داشته است.

همچنین رحمانی موحد با اشاره به گردشگری غذا و ورزشی افزود: در بخش های گردشگری ورزشی می توانیم همکاری های خوبی با هم داشته باشیم، دیروز هم یک NGO با محور گردشگری ورزشی در ایران ایجاد کردیم. همچنین گردشگری غذا می تواند یکی از زمینه های همکاری بین دو کشور باشد.

// تدوین تفاهمنامه همکاری ایران و تایلند در حوزه گردشگری

 در ادامه این دیدار نیز وینگ کول، وزیر گردشگری تایلند با اشاره به تفاهم نامه ای برای ارتقای روابط گردشگری دو کشور گفت: مناسبات بین دو کشور بسیار با اهمیت است و لازم است مناسبات بلندمدت باشد. البته تفاهم نامه هنوز نهایی نشده و نیازمند طراحی یک سری مراحل است، اما محتوای آن همچنان تغییری نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به هیئت همراه خود اضافه کرد: من از ٥ رسانه تایلند خبرنگار همراه خود اورده ام که به طور کامل تصورشان بعد از این دیدار نسبت به ایران عوض شد. یکی از این رسانه ها مجله ای است که بین بیزنس من ها محبوب است و دیگری بین خانواده ها و یکی دیگراز شبکه های اجتماعی آنلاین است. امیدواریم که گردشگران ایران در تایلند هم تجربه خوبی داشته باشند.

در پایان  وزیر گردشگری تایلند اضافه کرد: از نظر ما گردشگری ورزشی کیفیت و اهمیت بالایی دارد و این مستلزم همکاری بین بخش دولتی و بخش خصوصی است. در بحث گردشگری ورزشی اکثر فعالیت ها توسط بخش خصوصی برگزار می شود و دستاوردهایی که به دست آوردیم حاصل همین همکاری بخش خصوصی است.

 

نظر شما