وزیر ورزش و جوانان در جمع جوانان استان همدان:

رییس جمهوری تاکید بر واگذاری برخی اختیارها به سازمان‌های مردم نهاد را دارند/ افزایش ۳۰ برابری تعداد سمن ها

۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۱۹:۵۲:۵۳
کد خبر: ۵۱۸۳۴۷
رییس جمهوری تاکید بر واگذاری برخی اختیارها به سازمان‌های مردم نهاد را دارند/ افزایش ۳۰ برابری تعداد سمن ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: مشاوره قبل از ازدواج باید الزام و قانونمند شود و از مجلس شورای اسلامی و مراجع قانونگذار خواستار تحقق این مهم هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  مسعود سلطانی فر عصر پنجشنبه در جمع هیات های ورزشی و سمن های امور جوانان ورزش همدان اظهار کرد: آمارهای طلاق نشان می دهد اگر استفاده از مراکز مشاوره الزام شود، اصلاح رویکردها و رفتارها در زندگی را به دنبال خواهد داشت و خیلی از مشکلات ایجاد نخواهد شد.

وی بیان کرد: گسترش مراکز مشاوره ازدواج در سراسر کشور باید مورد توجه قرار بگیرد تا جوانان قبل از ازدواج با مبلغ محدودی بتوانند راهنمایی های لازم را فرا بگیرند.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه سنگین در قبال جوانان داریم، گفت: اشتغال، ازدواج، تحصیل، مسکن و اوقات فراغت دغدغه امروزی جوانان است.

وی تصریح کرد: البته همه ابزارها در اختیار ما نیست و مسئولیت ما در قبال شورای عالی جوانان هم افزایی و همگرایی در دستگاه های اجرایی است تا با ظرفیت همه دستگاه ها و اختیارات لازم مشکلات جوانان در این حوزه ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در بخش جوانان دستاوردهای خوبی داشته است اما هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله دارد، تصریح کرد: 3 سال قبل 50 سازمان‌ مردم نهاد در کشور وجود داشت اما هم اکنون به هزار و 500 سازمان افزایش یافته و در تلاش هستیم تا پایان سال به 2 هزار سازمان برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: از امسال تا پایان دی ماه نیز 800 هزار فقره تسهیلات ازدواج 100 میلیون ریالی پرداخت شده و 200 هزار تسهیلات هم تعیین شعبه شده و تلاش ما افزایش تسهیلات به یک میلیون فقره است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تمامی استان‌ها صاحب سمن‌ سرا در حوزه ورزش و جوانان می‌شوند، گفت: توجه به برنامه های امور جوانان را مورد توجه ویژه داریم.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به اینکه برای مشارکت مردم باید ساز و کار لازم فراهم شود، اظهار کرد: بهترین راه برای این اقدام گسترش سازمان‌های مردم نهاد است که هم اکنون در دستور کار قرار گرفته و 23 هزار سازمان مردم نهاد در کشور نیز فعالیت مستمر دارند.

وی با بیان اینکه ما باید تجربه ها را از طریق سازمان‌های مردم نهاد به جوانان واگذار کنیم تا برای آینده مدیران شایسته برای کشور پرورش دهیم، افزود: رییس جمهوری تاکید بر واگذاری برخی اختیارها به سازمان‌های مردم نهاد را دارند در همین راستا عمل می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توجه ویژه به امور ورزش گفت: امسال هزار میلیارد تومان برای ورزش استان‌ها و مناطق روستایی، ورزش جانبازان، روستایی، عشایری، ورزش بانوان و همچنین ازدواج جوانان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز