با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم صورت گرفت؛

برگزاری مراسم کلنگ‌زنی اولین نیروگاه خورشیدی کاملا ایرانی در پارک علم و فناوری خراسان

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۲:۵۱:۴۲
کد خبر: ۵۱۸۷۴۴
برگزاری مراسم کلنگ‌زنی اولین نیروگاه خورشیدی کاملا ایرانی در پارک علم و فناوری خراسان
همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ،معاون وزارت ارتباطات و استاندار خراسان رضوی ،مراسم کلنگ‌زنی اولین نیروگاه خورشیدی کاملا ایرانی ، آزمایشگاه مرجع ولتاژ بالای صنعت برق کشور و افتتاح ساختمان موسسات فناور شهید ستاری در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، این مراسم با حضور دکتر وحید احمدی ، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ،دکتر دعوایی معاون وزارت ارتباطات، دکتر خسرو پیری مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری، دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم ، رشیدیان استاندار خراسان رضوی و روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور برگزارشد و همزمان ساختمان موسسات فناور و دانش‌بنیان شهید ستاری در پارک علم و فناوری خراسان افتتاح و از آخرین دستاوردهای شرکت دانش بنیان سامان دارو ، تولید کننده فاکتور هشت انسانی به روش نو ترکیب بازدید شد.

دکتر وحید احمدی ، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری دراین مراسم گفت: پارک علم و فناوری خراسان از مراکز باسابقه کشور است و در زمینه بهره برداری از ظرفیت های منطقه تاکنون به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری خراسان در زمینه راه اندازی منطقه ویژه پارک علم و فناوری نیز در کشور پیشرو است.

مهندس علیرضا رشیدیان ، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت : در حال حاضر 750 میلیارد ریال پروژه علمی و فناورانه توسط شرکت های دانش بنیان در این استان در دست اجراست.

وی با اشاره به فعالیت  240شرکت دانش بنیان در استان خراسان رضوی افزود : از این شرکت های  دانش بنیان برای 2 هزار نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است که جای بسی مباهات است .

استاندار خراسان رضوی ادامه داد :  شرکت های دانش بنیان تمام همت خود را برای تبدیل مهارت های علمی ، فناورانه ، دانایی و تجربه به سرمایه بکار بسته اند و شعار ما می توانیم را پایه اقدامات خود قرار داده اند.

رشیدیان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون مرکز ارتباطات ملی و پروژه های متعدد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هزینه پنج هزار و 400 میلیارد ریال در خراسان رضوی اجرا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت انرژی های بادی و خورشیدی خراسان رضوی افزود: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و بادی در استان در حال انجام است که پارک علم و فناوری خراسان نیز در این زمینه وارد فعالیت شده و امید است زمینه فعالیتهای خود را در این عرصه گسترش دهد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 خاطرنشان کرد : ظرفیت های علمی و فناورانه خراسان در کنار وجود مضجع شریف ثامن الحجج ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان عالم آل محمد (ص)، امام مهربانی ها و امام گفت و گو با ادیان مختلف ، مزیت های بالقوه این منطقه را می تواند به بالفعل تبدیل کند.

رشیدیان اضافه کرد : با بهره گیری از ظرفیت های علمی استان از جمله وجود یک هزار و 200 نخبه ثبت شده در بنیاد نخبگان ، 300 هزار دانشجو ، پنج هزار عضو هیئت علمی دانشگاه ها ، 100 حوزه علمیه و 25 هزار طلبه در کنار شرکت های دانش بنیان می توان زمینه گفتمان مشترک برای دستیابی مسلمانان به وحدت را ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس تلاش دارد با ایجاد کریدور علم و فناوری رضوی نقش خود را به نحو بارزتری به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ایفا کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین با تاکید بر گسترش زمینه فعالیت پارک علم و فناوری در همه شهرستان های استان و بهره گیری از ظرفیت های بالقوه آنها ادامه داد: زعفران و داروهای گیاهی این منطقه ظرفیت های بالقوه ای است که شرکت های دانش بنیان می توانند با ایجاد طرح های علمی در این زمینه از خام فروشی آنها جلوگیری کنند.

گفتنی است در ادامه این مراسم جلسه هیئت امنای مناطق چهارگانه فناوری کشور  با حضور رئیس ، دبیر و اعضا مناطق مختلف در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز