امروز صورت گرفت؛

افتتاح نخستین مرکز آموزشی بیماران مزمن روانی

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۳:۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۰۴۴
افتتاح نخستین مرکز  آموزشی بیماران مزمن روانی
نخستین مرکز آموزشی ویژه بیماران مزمن روانی در کشور با حضور مسئولان بهزیستی کشور و استان تهران امروز شنبه با نام مرکز احبا در منطقه جنوب تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، اصغر باقری رییس سازمان بهزیستی در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز در 570 متر مربع در سه طبقه و با داشتن یک هزار پرونده بیماران اعصاب و روان و ظرفیت ارایه خدمات روزانه به 60 نفر، راه اندازی شده است.

اصغر باقری افزود: در این مرکز، خدمات درمانی ، توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده، هنردرمانی ، کاردرمانی، سایکودرام (تئاتر درمانی ) و حرفه آموزی به بیماران روان مزمن ارایه می شود و آنان در بخش حرفه آموزی مهارت هایی مانند ادبیات، شعرخوانی ، موسیقی ، سفال و معرق که استعداد و زمینه آن را دارند و براثر بیماری آنها را فراموش کرده اند دوباره فرا می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران در این مراکز ضمن دریافت مشاوره و خدمات لازم از طریق 10 مددکار و سه پزشک ، حتی می توانند گواهینامه های فنی و حرفه ای را کسب کنند و کارفرمایان آن را به کار گیرند.

به گفته باقری ، خدمات ارایه شده در این مرکز برای بیماران مزمن روانی تحت پوشش سازمان بهزیستی رایگان است.

رییس سازمان بهزیستی استان تهران یادآور شد: هم اکنون سه مرکز روزانه بیماران مزمن در تهران فعالیت دارد و دو هزار و 200 بیمار مزمن روانی نیز در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان تهران بسر می برند که 6 مرکز آن مربوط به زنان است. 670 بیمار مزمن روانی در تهران نیز تحت پوشش خدمات در منزل است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز