چرا حضرت حجت(عج) را با لقب «مهدی فاطمه(س)» صدا می کنیم؟

۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۷:۰۹:۱۲
کد خبر: ۵۱۹۲۰۳
چرا حضرت حجت(عج) را با لقب «مهدی فاطمه(س)» صدا می کنیم؟
ما از ابتدا هم در دعاها چنین دعا می کنیم: «اللَّهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ فاطِمَةَ وَ اَبیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنیهَا وَ سِرِّالمُستَودَعِ فِیهَا...» این یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها همیشه محور هستند.
به گزارش برنا؛ آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در پاسخ به این که چرا مرسوم است ما در خطاب هایمان نسبت به امام زمان علیه السلام ایشان را با عنوان «مهدی فاطمه(س)» می نامیم و حضرت حجت(عج) را به حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها منتسب می کنیم؟، گفت: ما از ابتدا هم در دعاها چنین دعا می کنیم: «اللَّهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ فاطِمَةَ وَ اَبیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنیهَا وَ سِرِّالمُستَودَعِ فِیهَا...؛ خدایا به حق فاطمه و پدرش، به حق فاطمه و همسرش، به حق فاطمه و فرزندانش و به حق فاطمه و سری که در ان حضرت نهفته و مستتر است» یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها همیشه «محور» هستند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: ایشان ام الائمه(ع) هستند و هرچه هست از ایشان نشأت گرفته است. بنابراین، هم به این دلیل و هم با توجه به این که حضرت حجت علیه السلام فوق العاده به مادرشان علاقه دارند و محبت ایشان نسبت به حضرت صدیقه(س) فوق العاده است، ما ایشان را اینگونه خطاب کرده و به حضرت زهرا سلام الله علیها منتسب می کنیم.

وی تاکید کرد: اهل بیت طاهرین و معصومین علیهم السلام همه در عصمت نور واحدند و همه مانند هم هستند. آنچه را که حضرت فاطمه سلام الله علیها در زمان حیات فرموده اند مقدمه انقلاب های بعدی در طول تاریخ شد و می شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز