در نشست کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی عنوان شد :

کانون های بازنشستگان "اتاق فکر و مشاور تامین اجتماعی" در تحقق اهداف سازمانی باشند

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۰۹:۴۹:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۵۳۱
کانون های بازنشستگان اتاق فکر و مشاور تامین اجتماعی در تحقق اهداف سازمانی باشند
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی به بهره مندی بسیاری از کشور های توسعه یافته دنیا از اتاق فکر و مشاوره اشاره کرد و گفت: در این راستا کانون های بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به جهت تجربه و تخصص فراوان می توانند به عنوان اتاق فکر و مشاور در راستای تحقق اهداف سازمان کمک رسان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد علی عباس زاده در نشست فصلی کانون های بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان که در محل کانون بازنشستگان شیروان برگزار شد، بازنشستگان را سرمایه های اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست.

وی همواره از خدمات وفعالیت های مطلوب کانون های بازنشستگان و مستمری بگیران استان قدردانی کرد و خواستار تعاملات و همکاری بیش از پیش روسای کانون ها با اداره کل تامین اجتماعی استان و شعب شهرستان ها در راستای نیل به اهداف سازمان شد.

عباس زاده با تاکید بر اهمیت و نقش بازنشستگان در جامعه ، گفت: بازنشستگان به عنوان افرادی که سالیان سال برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند اکنون صاحب تجربه و توانمندی های فراوانی هستند بنابراین هیچگاه نباید از توانمندی های بازنشستگان در راستای اهداف سازمان غافل شد.

وی به بهره مندی بسیاری از کشور های توسعه یافته دنیا از اتاق فکر و مشاوره اشاره کرد وگفت: دراین خصوص بایستی از این اتاق فکر در اداره کل بهره مند شویم و ازتجربه و توانمندی افراد باتجربه چون بازنشستگان برای ارائه خدمات مطلوب و تسهیل درکارها بهره ببریم.

وی افزود: دراین راستا کانون های بازنشستگان ومستمری بگیران می توانند اتاق فکر و مشاور ما در اداره کل تامین اجتماعی استان در راستای تحقق اهداف سازمان باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی بازنشستگان را به نوعی کمک حال سازمان دانست وگفت: ما هیچ گاه خدمت به کانون های بازنشستگان ومستمری بگیران را از جدا فعالیت های سازمانی نمی دانیم خدمت به این قشر از اهداف اصلی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی می باشد.

وی متذکرشد: سازمان تامین اجتماعی همواره بر رفع چالش ها و ارتقاء سطح معیشت بازنشستگان ومستمری بگیران اهتمام داشته و علی رغم تحریم ها و مشکلات موجود منجمله کسری بودجه در سنوات گذشته هرساله درصدد افزایش حقوق بازنشستگان تلاش کرده است.

عباس زاده در ادامه به بررسی تدوین و تصویب ماده ١٣ برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تکلیف پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: باتحقق این مطالبه مهمترین خواسته بازنشستگان و کارگران که همان همسان سازی حقوق بازنشستگان است فراهم می شود. وی افزود: در بند ب ماده فوق تهدید منابع سازمان و بیمه شدگان را به دنبال دارد که سازمان و کانون بازنشستگان و تشکل های کارگری با آن به شدت مخالف هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با تاکید براین که منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه بیمه شدگان است و هیچ کس خارج از این مجموع حق دست درازی به منابع سازمان را ندارد، گفت: براین اساس تکلیف داریم ازمنابع صندوق تامین اجتماعی حفاظت و حراست کنیم چراکه سازمان یک صندوق بین نسلی است.

وی افزود: برهمین اساس اگر روزی منابع صندوق تامین اجتماعی مورد تهدید قرار گیرد امکان دارد چند سال آینده سازمان با چالش مواجه شود وهمه بیمه شدگان نیز دچار مشکل شوند. در ادامه رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی استان نیز از ارتباط و همکاری خوب اداره کل تامین اجتماعی استان وروسای شعب شهرستان ها با کانون های بازنشستگان ومستمری بگیران در راستای حل مشکلات بازنشستگان قدردانی کرد.

رمضانعلی مجید نیا همچنین تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را از مطالبات اصلی بازنشستگان و مستمری بگیران برشمرد با تصویب ماده ١٣ این لایحه بخش اعظم خواسته ها وانتظارات بازنشستگان از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان فراهم خواهد شد.

وی دراین راستا ازنمایندگان مجلس خواست با تصویب پرداخت بدهی دولت گامی اساسی در راستای بهبود معیشت وکیفیت جامعه بیمه شدگان و به ویژه بازنشستگان و قشر محروم کارگران گام بردارند. وی موضوع بررسی محل کانون ها، همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان ومستمری بگیران، ارائه خدمات درمانی مطلوب وکم هزینه، ارائه خدمات بیمه تکمیلی ،افزایش مزایای جانبی از قبیل حق مسکن، خواربار، سنوات خدمت و حق عائله مندی برای بازنشستگان تامین اجتماعی را از مهمترین خواسته های بازنشستگان ومستمری بگیران استان اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز