دانش آشتیانی:

۲۷۰۰ میلیارد تومان معوقه معلمان پرداخت شد

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۵:۴۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۱۰۳۴
۲۷۰۰ میلیارد تومان معوقه معلمان پرداخت شد
وزیر آموزش و پرورش گفت: 2 هزار و 700 میلیارد تومان از معوقات معلمان پرداخت شد که از این میزان و تا پایان شهریور ماه سالجاری مطالبات حق التدریسی ها نیز به آنان پرداخت شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،فخرالدین احمدی واعظ آشتیانی روز سه شنبه و در حاشیه برگزاری سومین همایش ملی روانشناسی مدرسه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه سعی می شود برای 6 ماه دوم و تا اسفند ماه سالجاری پرداختی ها به معلمان حق التدریس تامین شود.

وی گفت: یکی از برنامه های آموزش و پرورش کاهش حجم کتاب های درسی است و به دنبال آن هستیم در کنار مهارت آموزی در بین دانش آموزان ، این مهم نیز به خوبی اجرایی شود و به عنوان یک برنامه ملی به آن باید نگریست.

دانش آشتیانی نسبت به تنوع در مدارس اظهار کرد: روال کنونی تفکیک دانش آموزان که در مدارس صورت می گیرد تخصصی نیست و جداسازی دانش آموزان حتی در یادگیری آنان آسیب زا است از این رو در سند تحول با وجود زیرنظام های تعریف شده برای حرکت به سمت کاهش تنوع ، تاکید شده است.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه به نظر من در کشور نباید بیشتر از یک نوع مدرس وجود داشته باشد ، افزود: در دنیا حتی دانش آموزان استثنایی هم در مدارس عادی تحصیل می کنند و از طرفی دستیار و مشاور برای آنان قرار می دهند و کمتر این دانش آموزان را در مدارس جدا قرار می دهند چراکه آن مدارس جداسازی شده در بسیاری از مواقع آسیب زا هستند.

وی گفت: برای تحقق این امر باید مسایل فرهنگی خانواده ها را اصلاح کرد تا نسبت به حضور دانش آموزان در کنار یکدیگر به امری عادی تبدیل شود و ضمن اینکه تعامل صورت می گیرد آسیب ها کاهش خواهد یافت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز