جذب نخبگان جوان در گفت و گو با مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان:

شرکت های دانش بنیان محدود به شرکت های تولیدکننده نمی شوند

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۱:۵۰:۰۴
کد خبر: ۵۲۱۳۵۱
شرکت های دانش بنیان محدود به شرکت های تولیدکننده نمی شوند
عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر بیشتر کارمندان شرکت ما از نخبگان جوان دانشگاه های شریف و تهران با میانگین سنی 30 تا 35 سال هستند.

 به گزارش خبرنگار علمی و فناوری خبرگزاری برنا، آرمان سیدی از اعضای هیئت مدیره یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت فولاد در توضیح این شرکت ها گفت : شرکت های دانش بنیان به‌منظور هم­ افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری­ سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری­ های برتر و باارزش افزوده فراوان به‌ویژه در تولید نرم­افزارهای مربوط است.

وی همچنین با بیان اینکه ثبت این شرکت ها که تفاوتی با ثبت عادی شرکت ها ندارد ادامه داد: شرکت‌های متقاضی پس از تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان یا ارائه نمونه آزمایشگاهی، بر مبنای آیین­ نامه مصوب کارگروه، ارزیابی‌شده و برای یک مدت محدود می توانند از تسهیلات و مزایای قانون استفاده کنند و برای تمدید زمان استفاده از مزایای قانون، باید دوباره ارزیابی شوند.

این عضو هیئت مدیره با بیان اینکه میانگین سنی شرکت آن ها بسیار جوان است ادامه داد: در حال حاضر بیشتر کارمندان شرکت ما از نخبگان جوان دانشگاه های شریف و تهران با میانگین سنی 30 تا 35 سال هستند.

سیدی ادامه داد: این مطلب باید در جامعه هم جا بیفتد که شرکت های دانش بنیان محدود به شرکت های تولید کننده نمی شود و بسیاری شرکت دانش بنیان باید به ارائه خدمات بپردازند، امروز حداقل 15- 20 جوان در واحد های طراحی ما مشغول به کار هستند.

وی درباره تسهیلاتی که کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان به این شرکت ها ارائه می دهند گفت: شرکت ما تا کنون از این تسهیلات استفاده ای نکرده است. چرا که امروزه باید بیش از هر چیزی به زمان بندی و چگونگی تولید اهمیت داد. اما برای استفاده از تسهیلات حداقل دو سال یک شرکت در صف انتظار می ماند و طبیعتا شرکت ها ترجیح خواهند داد بجای عقب ماندن از خط زمانی خود از استفاده تسهیلات صرفه نظر کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز