عرفان فکری در گفت‌وگو با برنا:

بومگردی به گردشگری کمک می‌کند

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۱:۵۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۱۳۶۳
بومگردی به گردشگری کمک می‌کند
جهانگرد و کارشناس گردشگری، اظهار کرد: بومگردی، تجربه و اکتشافات جدیدی را در اختیار گردشگران قرار می دهد تا جهان را از دریچه تازه ای ببینند، دریچه ای که پیش از این تجربه آن را نداشته و برایشان جذابیت بالایی دارد.

عرفان فکری، جهانگرد و کارشناس گردشگری، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، با اشاره به بحث بومگردی در صنعت گردشگری، گفت: بومگردی ترکیبی از تجربه زندگی با شرایط افراد محلی است.

وی افزود: در کشورهای مختلف، اقامتگاه هایی برای توریست ها و گردشگران وجود دارد که آنها بتوانند در این اقامتگاه ها شرایط زندگی محلی و بومی را تجربه کنند، این تجربه شامل آشنایی با آداب و رسوم، غذاها و به طور کل تجربه زندگی محلی است.

«فکری» با اشاره به تاثیر بومگردی در صنعت گردشگری، ادامه داد: اکثر افرادی که در حال حاضر به ایران سفر می کنند، افرادی از کشورهای اروپایی مختلف هستند که تجربه بسیار زیادی در گردشگری دارند، بسیاری از این افراد پس از اینکه به عنوان گردشگر به کشورهای مختلف سفر کردند، تجارب سفرهای توریستی و گردشگری برایشان عادی و تکراری شده زیرا به دلیل استاندارهای مشخص و یکسان برای همه هتل های لوکس، پس از مدتی به نظرشان حتی طعم غذاها شبیه به یکدیگر می شوند.

وی ادامه داد: بنابراین این افراد پس از مدتی روی می آورند به بومگردی زیرا در واقع بومگردی، تجربه و اکتشافات جدیدی را در اختیار گردشگران قرار می دهد تا جهان را از دریچه تازه ای ببینند، دریچه ای که پیش از این تجربه آن را نداشته و برایشان جذابیت بالایی دارد، بنابراین دیگر به جای اینکه به مکان های لوکس سفر کنند، به مکان های جدیدی سفر می کنند که به جای زندگی و اقامت لوکس، تجربیات تازه ای از زندگی را در اختیار آنها قرار می دهد.

این کارشناس گردشگری با اشاره به رشد صنعت بومگردی در کشور، گفت: از آن جایی که تا چند سال گذشته تبلیغات منفی علیه کشور ما وجود داشته و با توجه به اینکه به دلیل سیاست های مثبتی که در عرصه سیاسی صورت گرفته، کشور ما تازه به صورت جدی به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده و اقامتگاه های بومگردی طی این چند سال اخیر افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است و روزبه روز افراد بیشتری از کشورهای مختلف برای تجربه کردن اکتشافات جدید به کشور ما می آیند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در این باره گفت: با توجه به افزایش تعداد اقامتگاه های گردشگری، بحث کیفی این اقامتگاه ها باید بیشتر مورد بررسی و کنترل قرار بگیرند تا افراد سودجو فرصت سو استفاده در این باره را نداشته باشند و از این طریق به این صنعت رو به رشد در کشور ضربه وارد نکنند، زیرا متعاقب افزایش سطح کیفی و رسیدگی به این اقامتگاه ها صنعت گردشگری ما نیز به این طریق افزایش چشمگیری خواهد داشت.

نظر شما