شاهین فتحی خبر داد؛

امدادرسانی به ۲۳ هزار و ۵۰۰ هم وطن متاثر از سیل/ جان باختن دختربچه ۸ ساله

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۰۹:۴۰:۳۵
کد خبر: ۵۲۱۸۲۹
امدادرسانی به ۲۳ هزار و ۵۰۰ هم وطن متاثر از سیل/ جان باختن دختربچه ۸ ساله
معاونت عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر، عملیات سیل و آبگرفتگی از 24 الی 28 بهمن ماه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا، شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر، عملیات سیل و آبگرفتگی از 24 الی 28 بهمن ماه را تشریح کرد و گفت: 11 استان اصفهان، ایلام، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و هرمزگان متاثر از سیل و آب گرفتگی شده اند.

وی در خصوص مناطق در حال امدادرسانی عنوان کرد: به 211 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین

و به 23 هزار و 500 نفر امدادرسانی صورت گرفته است.

فتحی با اشاره به اینکه هزار و 500 نفر از متاثران سیل اسکان اضطراری یافته اند، افزود: یک نفر در قیر و کارزین، یک تن در بندرعباس و 9 نفر دیگر در شهرستان عنبرآباد نجات یافتند.

معاونت عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر ادامه داد:  یک دختر بچه هشت ساله در منطقه خواف بر اثر سیل جان خود را از دست داد و یک موتورسوار در شهرستان بستک مفقود شد.

به گفته فتحی از 510 واحد مسکونی عملیات تخلیه آب صورت گرفته و 75 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رها شدند.

وی با اشاره بر اینکه 261 تیم شامل هزار و 880 امدادگر و نجاتگر در محل حادثه حضور دارند، گفت: 71 دستگاه موتور پمپ و لجن کش، 300 دستگاه چادر، دوهزار و 100 تخته پتو، 560 تخته موکت و 19 هزار کیلوگرم نایلون به مناطق متاثر از سیل و آب گرفتگی ارسال شده است.

به گفته معاونت عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر، امدادرسانی در هفت استان اصفهان، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و هرمزگان ادامه دارد و هفت هزار و 800 قوطی کنسرو، هزار و 500 قرص نان، 17 گیلوگرم خرما، 65 کیلوگرم برنج، 55 کیلوگرم حبوبات و 190 کیلوگرم قند و شکر به مناطق مذکور ارسال شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز