محمدی در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

حتی تنبیه بدنی یک دانش آموز نگران کننده است/ مشکلات معیشتی عامل تخریب فضای روانی معلمان

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۱:۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۲۲۵۳۲
حتی تنبیه بدنی یک دانش آموز نگران کننده است/ مشکلات معیشتی عامل تخریب فضای روانی معلمان
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مشکلات معیشتی را عاملی برای تخریب فضای روانی معلمان و رفتار های غلط آنان مانند تنبیه بدنی دانست.

داوود محمدی نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تنبیه دانش آموزان در مدارس به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: اتفاقاتی مانند آنچه در رودبار کرمان رخ داد جزو اتفاقات نادر در سطح کشور است، اما همین اتفاق استثنا و نادر هم برای کشور نگرانم کننده است.

به گفته وی برای برخورد با متخلفان در مدارس باید پیگیری‌های  لازم از سوی همه نهادهای متولی به‌صورت قانونی صورت بگیرد.

محمدی ادامه داد پس از اخباری که از مدارس استان‌های مبنی بر تنبیه بدنی دانش آموزان به دست ما رسید از مسئولان درخواست کردیم تا این مسئله را به‌سرعت آسیب‌شناسی کنند. همچنین آموزش‌هایی به‌صورت بخشنامه برای مدارس و معلمان باید صادر شود.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در خصوص اتفاقی که برای امیرحسین دانش‌آموز مدرسه رودبار کرمان افتاده بود گفت: برای معلم این مدرسه تصمیمات لازم از سمت آموزش‌وپرورش منطقه گرفته خواهد. و در حال حاضر نباید به شایعاتی مانند سبک بودن مجازات معلم خاطی توجه کرد.

وی ادامه داد: چنین اخباری را نباید تکذیب کرد اما باید توجه داشت که در مواقع این‌چنین انتشار اخبار به‌درستی صورت نمی‌گیرد و مهم‌تر آنکه مردم باید مطمئن باشند هیچ مدرسه‌ای در مواردی مانند امیرحسین برای سرپوش گذاشتن به این ماجرا تلاشی نخواهد کرد.

به گفته محمدی این اتفاقات به دلیل بی‌توجهی یا نبود آموزش کافی می‌افتد . کسی که وارد شغل آموزگاری می‌شود قطعاً به این شغل اعتقاد دارد .اما درهرصورت باید تمهیدات اصولی برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات اندیشیده شود.

وی افزود: من معتقدیم که  معلمان با دیگر کارمند کشور تفاوت دارند برای انتخاب این افراد باید تحقیقات دقیقی انجام شود، علاوه بر آن پس‌ازآنکه یک شخص به‌عنوان دبیر یا آموزگار مشغول به کار شد نباید فراموش کرد که یکی از واجب‌ترین امور فراهم کردن آرامش روانی او است .

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: برای آرامش روانی آموزگاران باید زمینه روانی جامعه هم آماده شود مهم‌ترین کار توجه به معیشت معلمان است نباید تأثیر وضع معیشت را روی فضای روانی معلمان فراموش کرد، مجلس به دنبال حرمت معلمان و همچنین بهبود وضعیت معیشتی آنان است . اگر امروز به این مسئله توجه نشود قطعاً معلم هم نمی‌تواند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز