محمدتقی شریعتی:

معتادان سابق، بهترین مراجع برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۴:۵۶:۰۱
کد خبر: ۵۲۲۷۶۴
معتادان سابق، بهترین مراجع برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مبحث اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر باید نهادهای مرتبط با هم همکاری داشته باشند و کسانی که در دام اعتیاد گرفتار بودند و توانستند ترک کنند بهترین مراجع برای یافتن راه‌حل‌های مختلف هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدتقی شریعتی گفت: باید فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه‌ها، بهزیستی، شهرداری‌ها و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان‌ها و نهادها را خصوص مبارزه با موادمخدر بررسی کرد تا خلاءهای آن مشخص شده و مسئولان بدانند آنها چه کارهایی می‌توانستند، انجام دهند که ندادند.

وی با اشاره به اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و تاکید بر اینکه رویکرد مبارزه اجتماعی با موادمخدر بزرگ‌ترین خلاء فعالان این عرصه بود، گفت: روی این رویکرد بسیار مهم فکر شده و با توجه به سوابق پیشین مطرح شده است.

شریعتی با اشاره به برگزاری جلسات NA گفت: در این جلسات به افراد هویت و شخصیت دادند و در بعضی از زمینه‌ها به نتیجه خوبی رسیدند. به نظر من بیشترین اقدام باید در شخصیت دادن به معتادان برای ترک و تقویت NGOها برای فعالیت در حوزه‌های پیشگیری است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که باید پایه و ارکان خانواده هم تقویت شود، افزود: معنویت افزایی در افراد هم حائز اهمیت است. بخشی از این معنویت افزایی را می‌توان به روحانیت سپرد و بخش دیگر به عهده خانواده باشد.

شریعتی با بیان اینکه در زمینه تحقیقات و پژوهش هم باید کارشناسان و حتی جوانان دور هم جمع شوند، تاکید کرد: این افراد باید یافته‌های خودشان را در اتاق فکری به اشتراک بگذارند. البته این جلسات نباید فقط مختص کارشناسان باشد بلکه از تمام اقشار مردم در آن حضور داشته باشند، حتی معتادان.

به گفته معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، کسانی که در دام اعتیاد گرفتار بودند و توانستند ترک کنند بهترین مراجع برای یافتن راه‌حل‌های مختلف هستند. موضوع اعتیاد یک بعدی نیست و به همین دلیل هر کدام از پیشنهادها می‌توان راهکار باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز