علی حسنوند:

ایلام، زندانی ”محکوم به پرداخت دیه “ ندارد

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۹:۴۵:۲۸
کد خبر: ۵۲۴۰۷۲
ایلام، زندانی ”محکوم به پرداخت دیه “ ندارد
مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام از نبود زندانی غیر عمد در زندان های این استان خبر داد و گفت: استان ایلام، زندانی محکوم به پرداخت دیه ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علی حسنوند مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام از نبود زندانی دیه در زندان های استان خبر داد.

حسنوند خاطر نشان کر : تلاش های صورت گرفته و کسب رضایت شکات و همچنین جلب مساعدت های مالی از سوی خیران باعث شد که تمامی زندانیان دیه (جرائم غیر عمد) از زندان آزاد شوند و به آغوش خانواده و جامعه برگردند.

وی در ادامه اذعان داشت: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با هدف کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی که دامن گیر خانواده های زندانیان است صورت می گیرد و مهمتر از همه بازگشت سالم و شرافتمندانه زندانی به جامعه و تسکین آلام خانواده وی از اصول و اولویت های کاری ستاد دیه استان است.

مدیرعامل ستاد دیه استان با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف جرم شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم یکی از مسائل مهمی است که می بایست مورد توجه مسئولان باشد، افزود: بسیاری از زندانیان جرائم غیر عمد که سهواً دچار اشتباه و خطا شده اند نسبت به عواقب عدم رعایت قوانین نا آگاه بوده و اگر آموزش های لازم ارائه می شد، این افراد حبس نمی شدند.

وی در پایان بیان داشت: تلاش در راستای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی تهدید کننده خانواده های زندانیان، گسترش فرهنگ نوع دوستی و مشارکت مردم در کارهای خداپسندانه، جلوگیری از فروپاشی خانواده زندانیان و امثال آن از اهداف ستاد دیه است و به منظور جلوگیری از ورود افراد در جرایم غیر عمد به زندان باید فرهنگ سازی کرد و ارتقای سطح آگاهی عموم جامعه را بالا برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز