فرمانده انتظامى شهرستان تربت حیدریه خبر داد:

مزاحمت دانش آموز براى آقای معلم در شبکه اجتماعى

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۳:۳۷:۲۵
کد خبر: ۵۲۵۰۵۸
مزاحمت دانش آموز براى آقای معلم در شبکه اجتماعى
فرمانده انتظامی شهرستان تربت‌حیدریه از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت‌های مجازی برای معلم جوان در فضای سایبری خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سرهنگ آقابیگی،  فرمانده انتظامی شهرستان تربت‌حیدریه، در تشریح خبر اظهار کرد: فردی تحت عنوان شاکی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود را داشت.
 شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا از مزاحمت‌های مداوم فردی ناشناس خبر داد که با پروفایل زنی جوان به محیط خصوصی وی در شبکه اجتماعی آمده و با انتشار یک‌سری مطالب شامل ویژگی‌های فردی وی و دسترسی به اطلاعات خصوصی و محرمانه‌اش در فضای سایبری دست یافته بود و خواستار شناسایی هویت این فرد مزاحم شد.

وی با بیان اینکه با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان تربت‌حیدریه هویت متهم شناسایی شد، افزود: متهم که مردی پنجاه ساله بود در مواجهه با شاکی و ادله فنی اعتراف کرد، سیم کارت مذکور به نام وی ولی در اختیار پسرش است و احتمالا این مزاحمت‌ها از طرف او بوده است.

فرمانده انتظامى شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه کارشناسان به دنبال شناسایی متهم اصلی که 16 سال بیشتر نداشت را جهت پاره‌ای از توضیحات به مکان پلیس فتا فراخواندند، گفت: متهم در رویارویی با شاکی که معلم وی بود جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد، با تعدادی از دوستان سعی در به دست آوردن شماره آقا معلم در شبکه‌های اجتماعی را کردیم و پس از به دست آوردن شماره تلفن، فقط برای سرگرمی و شوخی با پروفایل دخترانه‌ای به او پیام دادیم تا عکس‌العمل معلم خود را ببینیم و پس از آن دیگر دست‌بردار نبودیم و به مزاحمت‌های خود ادامه دادیم.

سرهنگ آقابیگی تصریح‌کرد: متهم به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

این مقام انتظامی در پایان به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: در قبال سیم کارت‌هایی که دراختیار دارید چه دائم و چه اعتباری مسئول هستید و می‌بایست با حفظ حریم خصوصی از دسترسی افرد غیر به آن خوددرای کنید.

نظر شما