عباس زارع نژاد به برنا خبر داد؛

نوزاد ۲۹ روزه شنبه عمل می شود/ عارضه پوستی بود نه سوختگی/ سه بار عمل احیا برای نجات جان نوزاد

۱۳۹۵/۱۲/۰۶ - ۱۰:۳۷:۰۱
کد خبر: ۵۲۵۶۹۷
نوزاد ۲۹ روزه شنبه عمل می شود/ عارضه پوستی بود نه سوختگی/ سه بار عمل احیا برای نجات جان نوزاد
مشاور وزیر بهداشت از ترخیص و زمان عمل نوزادی که در بیمارستان دچار ضایعه پوستی شده بود، خبر داد.

عباس زارع نژاد، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا درخصوص وضعیت نوزادی که دچار عارضه پوستی شده بود، گفت: با توجه به اینکه نگرانی های پزشکان در خصوص وضعیت حیاتی این نوزاد رفع شد،  وی روز چهارشنبه از بیمارستان مرخص شد تا ادامه روند درمانی در منزل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این نوزاد برای روز شنبه درلیست عمل قرار دارد، عنوان کرد: مقرر شد تا پانسمان تعویض و ضایعه با عمل برطرف شود.

مشاور وزیر بهداشت افزود: این نوزاد نارس بوده و سه بار به احیا نیاز پیدا کرده است که تیم پزشکی تمام تلاش خود را برای زنده نگه داشتن او انجام داده است و با تمام مشکلاتی که این نوزاد داشت، موفق شدند جانش را نجات دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معمولاً کلسیم و آنتی بیوتیک را از طریق سرم به نوزاد تجویز می‌کنند، خارج شدن آنژیوکت باعث نشت سرم محتوی این مواد زیر پوست نوزاد شده و عارضه زیر جلدی نکروز قابل درمان است.

زارع نژاد با بیان اینکه با مسئولان خاطی برخورد شده است، عنوان کرد: نمی توان گفت که پای این نوزاد 29 روزه دچار سوختی شده است؛ چرا که اصلا سوختگی نبوده و به علت شکننده بودن رگ های نوزاد و سهل انگاری در خارج کردن مایع اطراف پوست، دچار عارضه پوستی شده است.

به گفته مشاور وزیر بهداشت، حال عمومی نوزاد خوب است و ادامه روند درمانی زیرنظر تیم پزشکی در منزل انجام می شود و هرچند روز یک بار برای معالجه به بیمارستان می رود.

طی روزهای گذشته اخباری درباره سوختگی پای کودکی در جریان درمانش در مجتمع بیمارستانی امام خمینی منتشر شد که به دنبال آن سه نفر از مسئولان بیمارستان عزل شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز