دانشور به برنا خبر داد:

تاسیس مهدکودک در مراکز نگهداری زنان کارتن خواب/ ۸ میلیارد تومان تصویب شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۰:۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۵۹۹۲
تاسیس مهدکودک در مراکز نگهداری زنان کارتن خواب/ ۸ میلیارد تومان تصویب شد
عضو شورای شهر تهران، اظهار کرد: در بودجه سال 96 شهرداری تهران، برای نگهداری از زنان کارتن خواب و معتاد و کودکان آنها در کنار یکدیگر، بودجه‌ای 8 میلیارد تومانی را در ردیف بودجه قرار داده و مصوب کردم تا به وسیله به این بودجه، مرکزی در شرق تهران افتتاح شود که در آن مرکز بتوان از زنان کارتن خواب و معتاد در کنار کودکانشان نگهداری شود.

فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبرگزاری برنا، با اشاره به بحث زنان کارتن خواب و معتادان متجاهر، گفت: طبق آخرین آمار، در حال حاضر حدود 1500 زن کارتن خواب و بی خانمان در تهران وجود دارد.

وی افزود: بخشی از این زنان بی خانمان بوده و در خیابان‌ها و پارک‌ها به سر می‌برند و بخشی دیگر در پاتوق‌ها و تعدای از آنها نیز معتادان متجاهر هستند.

دانشور ادامه داد: پس از جمع آوری اجباری زنانی که معتادان متجاهر هستند، این زنان با حکم قضایی و برای ترک اعتیاد و رسیدگی به آنها، این زنان به سامان سرای لویزان برده می‌شوند؛ در حال حاضر تعداد زنان این سامانسرا به 150 نفر می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به گرمخانه‌های چیتگر، گفت: این گرمخانه‌ها برای نگهداری از زنان کارتن خواب و خیابانی است ولی افراد معتاد هم می توانند به این مرکز بروند؛ اما با توجه به اینکه این زنان عمدتا در منطقه 12 هستند، این گرمخانه مسافت زیادی برای آنها داشته و به همین دلیل بسیاری از این افراد نمی‌توانند به این مرکز بروند و از خدمات آن استفاده کنند.

وی ضمن بیان اینکه تا پیش از این یکی از معضلات مهم و اساسی درباره زنان کارتن خواب و معتاد مسئله نگهداری از کودکان آنها بود، تصریح کرد: این گرمخانه‌ها در قبال نگهداری از کودکان زنان معتاد و کارتن خواب، مسئولیت زیادی را عهده دار نشده و به همین دلیل رسیدگی های لازم را انجام نمی دهند، به همین علت ما به صورت شخصی، مسافرخانه‌هایی را برای نگهداری و پوشش دادن این افراد به آنها اختصاص می دادیم.

دانشور در ادامه اظهار کرد: همچنین یک مرکز به نام بهاران برای نگهداری از زنان کارتن خواب در منطقه 2 تهران وجود دارد که در آنجا از زنانی نگهداری می شود که در مرحله بعد از از ترک اعتیاد به سر می برند؛ البته تعداد این زنان به علت اینکه بسیاری از آنها از این مراکز خارج می‌شوند، 20 نفر است.

عضو شورای شهر تهران، اذعان کرد: در بودجه سال 96 شهرداری تهران، برای نگهداری از زنان کارتن خواب و معتاد و کودکان آنها در کنار یکدیگر، بودجه‌ای 8 میلیارد تومانی را در ردیف بودجه قرار داده و مصوب کردم تا به وسیله به این بودجه، مرکزی در شرق تهران افتتاح شود که در آن مرکز بتوان از زنان کارتن خواب و معتاد در کنار کودکانشان نگهداری شود؛ این مراکز دارای مهدکودکی برای نگهداری از کودکان این زنان بوده و تا پایان سال جاری افتتاح و راه اندازی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز