وزیر دفاع:

برای محققان دانشگاهی حرکت در مرزهای دانش در اولویت است

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۰:۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۲۶۴۷۵
برای محققان دانشگاهی حرکت در مرزهای دانش در اولویت است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حمایت از پروژه‌های دکتری در موضوعات دفاعی محدودیتی نداریم و آماده‌ایم که همکاری‌های گسترده‌ای با وزارت علوم داشته باشیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سردار دکتر حسین دهقان، در مراسم امضای توافق نامه توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری میان وزارت علوم و وزارت دفاع گفت: همکاری دو وزارتخانه در اجرای تفاهنامه‌ های گذشته خوب بوده است و ما در مسیر تکامل همکاری های مشترک هستیم.

وی تاکید کرد: تجربیات همکاری مشترک نگاه این دو وزارتخانه را به هم نزدیک کرد زیرا برای محققان دانشگاهی حرکت در مرزهای دانش و برای صنایع دفاعی زمان در اولویت است. برای این تلفیق این دو دیدگاه باید پروژه‌هایی را تعریف کنیم که آینده نگرانه باشند و در میان مدت نیز نتایجی را ارائه کنند.

سردار دهقان اظهار داشت: اولویت تحقیقات ما، انجام پروژه‌های دفاعی در حوزه های جدید برای غافلگیری دشمن است.

وی تاکید کرد: ما از دانشگاه محصول نهایی نمی‌خواهیم ولی باید مسیر و نقطه‌ای را که برای رسیدن به نتیجه در یک پروژه از دانشگاه انتظار داریم، مشخص کنیم.

وزیر دفاع گفت: اعضای هیئت علمی و دانشجویان توانمندی داریم که سرمایه‌های انسانی کشور هستند و باید از این ظرفیت برای توسعه کشور استفاده شود.

سردار دکتر دهقان افزود: ما در همه زمینه های علوم مهندسی و علوم پایه نیازمند حضور دانشگاهیان هستیم حتی در رشته های علوم انسانی مانند علوم شناختی و رفتاری نیز می توانیم همکاری مشترک داشته باشیم.

نظر شما