ابراهیم بازیان در گفت و گو با برنا:

تحویل ۲۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال جاری/ مددجویان صاحب مسکن می شوند

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۰:۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۲۶۶۴۰
تحویل ۲۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال جاری/ مددجویان صاحب مسکن می شوند
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور گفت: تا پایان سال جاری 20 هزار واحد مسکونی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیم بازیان، مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور در گفت و گو با خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا، با بیان اینکه کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش با رویکرد توانمندسازی جلو می رود، گفت: یک میلیون و 900 هزار نفر مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد بوده که 10 درصد از این افراد فاقد مسکن هستند.

وی افزود: 150 هزار خانوار فاقد مسکن هستند که از این تعداد 100 هزار مددجو در شهر و 50 هزار خانوار در روستا زندگی می کنند.

 بازیان با بیان اینکه بافت های فرسوده، حاشیه نشین‌ها و مناطق محروم اولویت‌های رسیدگی و تامین مسکن را دارند، عنوان کرد: کمیته‌امداد در برنامه سه تا پنج ساله کمک تامین مسکن را در دستور کار خود دارد تا این افراد بتوانند با سرعت بیشتری خانه‌دار شوند.

به گفته مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور، تا پایان سال جاری 20 هزار واحد مسکونی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و این مساکن با کمک خیران، محل احداث و خرید کمیته امداد تامین شده است.

وی درخصوص طرح مسکن اجتماعی نیز گفت: این طرح در دولت نهم مطرح شده بود اما طراحی مناسب نداشت و به نتیجه نرسید، اکنون دولت یازدهم با بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی طرح جدیدی را با عنوان «تامین مسکن اقشار کم‌درآمد» یا «مسکن اجتماعی» در دستورکار قرار داده که نخستین مراحل اجرایی آن در سال‌جاری آغاز شده است.

بازیان مجری این طرح را بنیاد مسکن معرفی کرد و گفت: طرح تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد علاوه بر این‌که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی را شامل می‌شود، گروه‌های دیگری که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما از اقشار کم‌درآمد محسوب می‌شوند را نیز دربرمی‌گیرد که شناسایی این گروه‌ها برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور در پایان عنوان کرد: این طرح نیاز به توجه ویژه مسئولان علی‌الخصوص بانک‌ها دارد تا اجاره یا خرید این مساکن با مشکل مواجه نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز