برگزاری چهارمین گردهمایی مسئولان جوانان از ۱۰ اسفند

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۲:۰۸:۳۲
کد خبر: ۵۲۷۳۹۰
برگزاری چهارمین گردهمایی مسئولان جوانان از ۱۰ اسفند
مدیرکل ساماندهی و هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: چهارمین گردهمایی مسئولان جوانان کشور ۱۰ تا ۱۲ اسفند ماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جوانان خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، سیدجواد رضوی افزود: در چهارمین گردهمایی مسوولان جوانان سراسر کشور هر یک از واحدهای تخصصی معاونت ساماندهی امور جوانان شامل ادارات کل ساماندهی و هماهنگی، ازدواج و تعالی خانواده، طرح‌های ملی و مشارکت‌های اجتماعی جوانان در قالب پنل‌های تخصصی به بررسی عملکرد یک سال گذشته استان‌ها خواهند پرداخت و برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغ شده از سوی وزارت ورزش و جوانان و نحوه اجرای آنها را به بحث می‌گذارند.

وی در ادامه گفت: در پنل‌های تخصصی، برنامه‌های سال ۹۶ هر یک از واحدهای معاونت ساماندهی امور جوانان بحث و بررسی می شود علاوه بر آن با توجه به آنکه کشور را به پنج منطقه تقسیم کرده‌ایم، جلسات منطقه‌ای را با حضور معاونان جوانان عضو هر منطقه برگزار می‌کنیم و در این نشست‌ها مسائل و مشکلات هر منطقه مطرح می‌شود و حاضران به تبادل تجربه‌های خود می‌پردازند. در مراسم اختتامیه نیز خروجی جلسات منطقه‌ای مطرح می‌شود.

رضوی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از پنل‌های تخصصی چهارمین گردهمایی مسئولان جوانان کشور است، اظهارکرد: با توجه به تقسیم کار صورت گرفته از سوی شورای اجتماعی کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی و ضرورت پرداختن وزارت ورزش و جوانان به آسیب‌های اجتماعی جوانان به ویژه دختران، در قالب یک پنل تخصصی اقدامات استان‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حضور رضا محبوبی- مشاور وزیر کشور و معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی-  بحث و بررسی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال آینده مطرح می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در یکی دیگر از پنل‌های تخصصی این گردهمایی مسئولان صندوق کارآفرینی امید حضور می‌یابند و در زمینه پرداخت تسهیلات کارآفرینی به جوانان و اقدامات صورت گرفته در زمینه اعطای وام اشتغال و نحوه بهبود همکاری‌ها میان این صندوق و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها تبادل نظر می‌شود.

همچنین از مدیران ارشد بانک مهر ایرانیان نیز برای نحوه بهره مندی جوانان از تسهیلات و همکاری و تعامل بین معاونت جوانان استان‌ها با این بانک دعوت شده  و پنل تخصصی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه باشاره به حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با معاونان جوانان استان‌ها افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این نشست آسیب‌شناسی استان‌هایی است که فعالیت کمتری در حوزه جوانان داشته‌اند.

مدیر کل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با اشاره به کارگاه آموزشی روسای گروه ساماندهی جوانان سراسر کشور که به صورت همزمان و موازی برگزار میشود، گفت: در این کارگاه آموزش سامانه ستادهای ساماندهی امور جوانان و آرشیو الکترونیکی ستادهای استانی و شهرستانی و بررسی فرآیندهای استاندارد در جهت افزایش همگرایی بین فعالیتهای اعضای ستادها در استانها وشهرستانها و همچنین بررسی شاخص های بین المللی توسعه جوانان و نحوه تهیه و تدوین شاخص های مذکور در لایه استانی و شهرستانی به منظور تهیه اطلس وضعیت جوانان در کشور بطوریکه تمامی ۴۲۹ شهرستان کشور با شاخصهای استاندارد قابلیت مقایسه و ارزیابی باشند، انجام میگیرد.

وی افزود: احصای این شاخص ها به صورت دقیق کمک موثری به جهت دهی فعالیتها و برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها در حوزه جوانان خواهد داشت و اقدام مهمی در

راستای تدوین برنامه مبتنی بر اساس اطلاعات مناسب و دانش حوزه جوانان در کشور خواهد بود.

رضوی در پایان با اشاره به برگزاری اختتامیه چهارمین گردهمایی مسئولان جوانان کشور در ۱۲ اسفندماه، اظهار کرد: در این مراسم از استان‌هایی که بر اساس شاخص‌های تعیین شده بهترین عملکرد را در حوزه جوانان داشته‌اند تقدیر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز