مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان :

کاهش ۱۰ درصدی مسئله اشتغال با کمک سازمان های مردم نهاد

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۱۱:۴۵:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۴۹۹
کاهش ۱۰ درصدی مسئله اشتغال با کمک سازمان های مردم نهاد
مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد باید به سمت حل مشکلات جامعه حرکت کنند گفت: حدود ۱۰ درصد از مسئله اشتغال جامعه با مشارکت سازمان های مردم نهاد قابل حل است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،رضا حجتی در حاشیه چهارمین گردهمایی معاونان فرهنگی و امور جوانان سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت رشد کمی سازمانهای مردم نهاد جوانان افزود: رشد کمی سمن ها، موانع  و مشکلاتی دارد که اصلی ترین مانع برای تشکیل یک «سمن»، ثبت حقوقی آن است.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل، تفاهم نامه ای بین وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان و سازمان ثبت اسناد و املاک در حال پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد.
مدیر کل مشارکتهای اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سابقه این تفاهم نامه به سال ۸۳ برمیگردد خاطر نشان کرد: باید تفاهم نامه قبلی تاکید و بر اجرای دقیق آن اصرار شود.
حجتی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد جوانان، سازمان‌هایی غیرحرفه ای هستند که باید مراحل توانمندسازی را در وزارت ورزش و جوانان بگذرانند و سپس مجوز دایم خود را از وزارت کشور دریافت کنند.
وی از تلاش برای به رسمیت شناخته شدن اعتبارهای سازمان های مردم نهاد در همه دستگاهها خبر داد و گفت: دولت موظف شده است بخشی از امور تصدی گرایانه و اجرایی خود را به سازمان های مردم نهاد برون سپاری کند و شورای عالی جوانان دستگاه های اجرایی را مقید کرده است برخی امور خود را به سمن های جوانان واگذار کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیران دولتی، تحت سیطره تفکر دولتی هستند و باید متقاعد شوند که بسیاری از امور اجرایی قابل واگذاری به جوانان است. این مسئله نیاز به اراده اجرایی سیاسی جدی دارد و با ادارات کل استانی در این زمینه مذاکره کرده ایم تا مطالبه واگذاری امور اجرایی از سوی سازمان های مردم نهاد پیگیری شود.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان در خصوص مسائل مالی و حقوقی سازمان های مردم نهاد گفت: سمن های جوانان به عنوان شخصیت حقوقی، مشکلاتی را با دستگاه ها دارند و همچنین در زمینه مسائل مالی، ناهماهنگی های زیادی وجود دارد. زیرا معتقدیم هرجا لازم است باید معافیت مالی برای سازمان های مردم نهاد اعمال شود ودولت در کمک به سمن ها مضایقه نکند.
حجتی از اهمیت تشویق و ترغیب جوانان برای مشارکت نهادمند و تشکیل سازمان های مردم نهاد سخن گفت و افزود: باید سازمان های مردم نهاد به سمت حل مشکلات جامعه حرکت کنند و به ویژه در مسائلی همچون آسیب های اجتماعی و موضوع اشتغال ورود کنند زیرا براساس برآوردها، سازمان های مردم نهاد، می توانند تا ۱۰ درصد از مشکلات اشتغال جوانان را کاهش دهند.
وی خاطر نشان کرد: در راستای افزایش کمی سازمان های مردم نهاد در پایان برنامه ششم توسعه، باید به ازای هر ۵ هزار جوان یک سازمان مردم نهاد داشته باشیم و بر این اساس تا پایان سال ۹۹، به تعداد حداقل ۵ هزار سمن جوانان نیاز داریم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز