احمد دنیامالی:

شهردار باید توسط مردم انتخاب شود/ نگران سیاسی شدن شهردار نیستیم

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۲:۳۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۹۴۷۹
شهردار باید توسط مردم انتخاب شود/ نگران سیاسی شدن شهردار نیستیم
رییس شورای سیاستگذاری کنفرانس لایحه مدیریت شهری با بیان اینکه باید شهردار توسط مردم انتخاب شود، گفت: شائبه سیاسی شدن شهرداری در تهران و سایر کلانشهرها همیشه وجود داشته و دارد و از آنجایی که نمی‌توانیم آرای مردم را تغییر دهیم، باید این انتخاب‌ها را بپذیریم.

به گزارش خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا، سارنگ دبیر علمی کنفرانس لایحه مدیریت شهری صبح امروز در نشست خبری که پیرامون همایش لایحه مدیریت شهری برگزار شد، با بیان اینکه این همایش در 16 و 17 اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: یکی از بندهای مهم این لایحه انتخاب شهردار توسط مردم است.

وی افزود: در این لایحه پیشنهاد شده است که در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، شهردار با رأی مستقیم مردم انتخاب شود که این موضوع در جلسات علمی و شورای سیاست‌گذاری به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شده است که نظرات موافق و مخالفی در این راستا داریم.

سارنگ با بیان اینکه از طرفی بحث اختیارات شورای شهر مطرح می‌شود و از طرفی شاهد هستیم وقتی مدیری توسط مردم انتخاب می‌شود، حوزه مداخلات کاهش می‌یابد، افزود: انتخاب شهردار توسط مردم مزایا و معایبی دارد که باید تیم تخصصی این موضوعات را بررسی کند، اما این یک ایده خوبی است که در برنامه‌های مختلف توسعه‌ای کشور نیز دیده شده است، اما هنوز این لایحه ضعف‌هایی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر علمی کنفرانس لایحه مدیریت شهری با بیان اینکه در این کنفرانس پنل‌های علمی مختلفی برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی که در پنل‌های تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، مباحث ماده یک تا 39 لایحه مدیریت شهری است که عمدتا بحث انتخاب شهرداران، نظارت و جایگاه شورا را مورد بررسی قرار می‌دهد و به طور جدی ابهامات، سوالات، اشکالات و نقاط قوت این انتخابات بازخواهد شد.

همچنین احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران و رییس شورای سیاستگذاری کنفرانس لایحه مدیریت شهری گفت: لایحه مدیریت شهری رویکرد غیرسیاسی دارد و سعی کرده‌ایم تا با دعوت از عالی‌ترین مقامات کشوری در این کنفرانس این موضوعات شهری را فارغ از مسائل سیاسی پیش ببریم.

وی در مورد انتخاب شهردار توسط مردم با بیان اینکه اکثر اعضای شورا مخالف این موضوع هستند، گفت: حدود 80 درصد از اعضای شورای شهر تهران مخالف انتخاب شهردار توسط مردم هستند، چراکه معتقدند موضوع نظارت بر شهرداری یکی از الزامات شورای شهر است و سلب این انتخاب موجب تزلزل شورا می‌شود.

دنیامالی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر  شرایط احراز و انتخاب شهردار، گفت: شاخص خاصی نداریم و همان شاخص‌های عمومی ملاک عمل است، اما دقت داشته باشید که وقتی مردم شهردار را انتخاب می‌کنند، احساس مشارکت بیشتری دارند و سعی می‌کنند با همراهی شهردار را در پیشبرد اهداف کمک کنند.

رییس شورای سیاستگذاری کنفرانس لایحه مدیریت شهری با بیان اینکه شهری مانند تهران 10 درصد جمعیت کشور را دارد و باید شهردارش توسط مردم انتخاب شود، گفت: شائبه سیاسی شدن شهرداری در تهران و سایر کلانشهرها همیشه وجود داشته و دارد و از آنجایی که نمی‌توانیم آرای مردم را تغییر دهیم، باید این انتخاب‌ها را بپذیریم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز