پشت پرده های خودسوزی زن ۵۰ ساله در هفت تیر؛

یک جانباز: بنیاد به او گفت کمکی نخواهیم کرد/ صمیمی: وام ۸۳ میلیونی با پیگیری خودم پرداخت شد/ مگر می شود وامی که پرداخت کرده ایم را پس بگیریم؟

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۱۱:۰۹:۱۷
کد خبر: ۵۳۰۵۹۸
یک جانباز: بنیاد به او گفت کمکی نخواهیم کرد/ صمیمی: وام ۸۳ میلیونی با پیگیری خودم پرداخت شد/ مگر می شود وامی که پرداخت کرده ایم را پس بگیریم؟
رییس بنیاد شهید تهران بزرگ گفت: مگر می شود وامی که با پیگیری های شخص بنده، به ایشان پرداخت شده است را پس بگیریم؟ این وام از محل اعتبارات وام با تبصره سال 94 به مبلغ 83 میلیون تومان به این خانواده پرداخت شد. اما این خانم به جز این وام، درخواست کمک های بلاعوض داشته است.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا، خبر تلخی بود. زنی حدودا 50 ساله در میدان هفت تیر خود را به آتش کشید. تا شب گذشته علت این حادثه مشخص نبود تا یکی از جانبازان و همدردهای همسر زن خودسوخته زبان به بیان واقعیت گشود. 

این جانباز قطع نخاعی در گفتگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا می گوید:  در پی تجمع اعتراضی که روز شنبه در مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، همسر جانباز کریم نورمحمدی که از جانبازان قطع نخاع و اعصاب و روان دفاع مقدس بود، هم حضور داشت. منزل مسکونی آنها در طبقه سوم یک ساختمان بوده است. این خانم با مراجعه به بنیاد شهید و مطرح کردن مشکل مسکن خود، تقاضای وام کرده بود.

وی می افزاید: بنیاد شهید، بعد از مدت مدیدی به همسر جانباز گفته بود منزلی را که در آن ساکن هستید را بفروش و با وامی که بنیاد در اختیارتان قرار می دهد یک منزل مناسب تهیه کنید اما پس از فروش منزل، بنیاد شهید از دادن وام به طرق مختلف سر باز زده و وام را به این خانواده نداد. آسیب های اعصاب و روان در این خانواده به حدی بوده که چند سال پیش پسر 14 ساله این خانواده اقدام به خودکشی کرده و از دنیا رفته است.

این جانباز در ادامه می گوید: بعد از فروش منزل، این خانم مجبور می شود وسایل منزل را به روبروی ساختمان بنیاد شهید در میدان هفت تیر  منتقل کند اما حراست بنیاد با ناجا هماهنگ کرده و ناجا جهت انتقال خانم نورمحمدی به بازداشتگاه به جلوی بنیاد رفته و وسایل این خانم به پارکینگ بنیاد منتقل می شود. دو روز بعد همه وسایل را تخلیه و به پارکینگ بنیاد منتقل می کنند. در روز تجمع این همسر جانباز هم به محل تجمع رفته و در آن حضور پیدا می کند.

photo_2017-03-06_11-58-38

وی ضمن ابراز تاسف در مورد این حادثه می گوید: روز گذشته، یکی از مسئولان بنیاد طبق شنیده ها به این خانم زنگ می زند که چرا در تجمع شرکت کرده اید؟ و چون در تجمع حضور پیدا کردید، دیگر به شما کمکی نخواهد شد. بعد از این تماس این همسر جانباز دوباره به روبروی ساختمان بنیاد رفته و چادر می زند تا ساعت 3 چه اتفاقی افتاده دقیق اطلاع ندارم ولی در ساعت 3 این خانم اقدام به خودسوزی کرده و به بیمارستان مطهری منتقل می شود. پسر دیگر این همسر جانباز وقتی که به بیمارستان مراجعه کرده است، بازداشت و به کلانتری منتقل می شود.

این جانباز در پایان تاکید می کند جانباز کریم نورمحمدی در حال حاضر در بیمارستان ساسان به علت زخم بسترهای بسیار وخیم بستری و در حال درمان است. ضمن اینکه درصد جانبازی او از 70 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.

معادلات برعکس شد

در پی این تلاش ها برای یافتن حقیقت موضوع، صمیمی، رییس بنیاد شهید تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار حوادث تهران بزرگ در خصوص درخواست وام و عدم پرداخت آن از سوی بنیاد شهید می گوید: مگر می شود وامی که با پیگیری های شخص بنده، به ایشان پرداخت شده است را پس بگیریم؟ این وام از محل اعتبارات وام با تبصره سال 94 به مبلغ 83 میلیون تومان به این خانواده پرداخت شد. اما این خانم به جز این وام، درخواست کمک های بلاعوض داشته است.

وی در ادامه می افزاید: درصد جانبازی این جانباز، از 15 درصد به 25 درصد طبق نظر کمیسیون پزشکی بنیاد شهید،  افزایش یافته است. به دلیل عدم مراقبت صحیح از سوی همسر و فرزند وی، بیماری ایشان عود کرد و زخم بستر مزمن وی را به بیمارستان ساسان کشاند.

رییس بنیاد شهید تهران بزرگ در پایان در خصوص بازداشت فرزند این خانم، می گوید: اصلا وی در بازداشت به سر نمی برد. بلکه به خاطر ضرب و شتم و فحاشی های پی در پی به کارمندان بنیاد شهید، از وی شکایاتی به عمل آمده و در دست پیگیری است.

نظر شما