مولاوردی:

وظیفه مسئولان بیان واقعیت‌های جامعه است

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۰۹:۲۸:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۶۹۹
وظیفه مسئولان بیان واقعیت‌های جامعه است
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بیان واقعیت‌های جامعه وظیفه مسئولان است، گفت: نباید با سرپوش گذاشتن بر روی واقعیت‌های جامعه، مردم را فریب دهیم؛ چرا که‌ زمان نشان داده است که‌ این وضعیت جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دختران جوان برگزیده استان با مسئولان ملی و استانی، با اشاره به فرا رسیدن هفته زن و میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س)، گفت‌: شرایط فعلی و هجمه فرهنگی که وجود دارد؛ ضرورت نشان دادن الگوهای برتر به جامعه زنان را بیش از گذشته کرده و در این راستا باید با تبیین زوایای مختلف شخصیت‌های برجسته‌ای همچون فاطمة ‌الزهرا (س) الگوی درستی را پیش روی بانوان جامعه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایران به‌عنوان دومین کشور استفاده کننده لوازم آرایشی شناخته می‌شود، گفت: تبیین شخصیت حضرت فاطمه (س) یکی از مواردی است که‌ همواره باید مورد توجه قرار گیرد، هرچند هنوز نتوانسته‌ایم شخصیت چند بعدی این بانو بزرگوار را به مردم بشناسانیم.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه وضعیت کشور از نظر جمعیتی به‌گونه‌ای است که بیش از یک‌سوم جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: نیمی از این آمار را زنان تشکیل می‌دهند که انتظار می‌رود بتوانیم از این فرصت پنجره بودن استفاده کنیم؛ چرا‌که‌ وضعیت جمعیتی کشور را در ۳۰ سال آینده این وضعیت مشخص می‌کند.

وی به موضوع برابری شغلی زن و مرد نیز اشاره کرد و افزود: یکی از ایراداتی که به دولت وارد می‌شود این است که‌ دولت با برجسته کردن اشتغال زنان،آن‌ها را از خانواده دور کرده و باعث فرو‌پاشی خانواده شده است که‌ در این زمینه می‌توان اذعان داشت که‌ این شرایط  مدنظر دولت نیست و دولت به دنبال این است که‌ زمینه را برای برابری شغلی زنان و مردان فراهم کند و درچارچوب عدالت جنسیتی تعادل جنسیتی را در به دست آوردن شغل فراهم کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید سعی کرده در حوزه آسیب‌های اجتماعی بالاترین میزان توجه را به این حوزه داشته باشد،خاطرنشان ‌کرد: عزم ملی در زمینه آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است و همبستگی لازم دردولت برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده است و امید است این روند درسال آینده با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

در ادامه این نشست، استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت کم‌نظیر مشارکت بانوان استان در مسئولیت‌ها، افزود: قبول کرده‌ایم و پذیرفته‌ایم که‌ هر چه در جامعه زنان به رشد و کمال برسند در تربیت جامعه و سلامت خانواده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

اسدالله درویش‌امیری خاطرنشان کرد: رشد زنان جامعه می‌تواند تاثیر مستقیمی در جامعه ایرانی داشته باشد.

وی افزود: در استان زنجان، دختران و زنان حضور پر رنگ و جدی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دارند و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای این قشر از جامعه است که باید از آن بهره لازم را ببریم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنان در استان زنجان مشارکت کم نظیری در عرصه‌های فرهنگی دارند، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳۰۰ سمن و تشکل اجتماعی فعال در استان مشغول به فعالیت هستند که‌ بانوان حضور پر رنگ و جدی در این نهادها دارند و فعالیت آن‌ها قطعا باعث تشویق عموم مردم می‌شود و اعتماد آن‌ها را جذب می‌کند.

نظر شما