در گفت‌وگو با دوستی مطرح شد؛

صدور کارت شهروندی مانع حضور غیر تهرانی‌ها در انتخابات می‌شود

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۰:۰۸:۳۹
کد خبر: ۵۳۱۷۵۲
صدور کارت شهروندی مانع حضور غیر تهرانی‌ها در انتخابات می‌شود
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ممکن است افراد غیرساکن تهران نیز در انتخابات شهردار وارد شوند، گفت: برهمین اساس پیشنهاد کرده‌ایم که کارت شهروندی برای هر تهرانی صادر شود و این کارت فقط برای حضور در انتخابات است.

اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا، درخصوص شرایط انتخاب رأی دهندگان در انتخابات تعیین شهردار گفت: هنوز کلیات این موضوع تصویب نشده که بخواهیم در مورد آیین‌نامه انتخابات به بحث بپردازیم، اما ممکن است افراد غیرساکن تهران نیز در انتخابات شهردار وارد شوند و برهمین اساس پیشنهاد کرده‌ایم که به جای کارت ملی، کارت شهروندی برای هر تهرانی صادر شود.

وی ادامه داد: چراکه در انتخابات شورایاری نیز نگران بودیم که مبادا از محلات دیگر بیایند رأی دهند که عملا این دل‌نگرانی نیز رخ داد.

دوستی در پاسخ به این سوال که صدور کارت شهروندی چه هزینه‌ای دارد، عنوان کرد: اگر با این پیشنهاد موافقت شود، این عمل هزینه‌ زیادی ندارد و هرناحیه کارت شهروندان خود را صادر می‌کند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص مزایای این کارت گفت: این کارت بیانگر آن است که شهروند تهرانی هستید و هویت شهروند تهرانی بودن را به افراد می‌دهد.

وی صدور کارت شهروندی را فاقد معایب دانست و افزود: این کارت با کارت کیشوند متفاوت است و در جزیره کیش داشتن این کارت امتیازاتی را به همراه دارد. اما هدف ما از صدور کارت شهروندی فقط به منظور انتخابات شورایاری ها و شهرداری ها است.

نظر شما