وزیر بهداشت:

در دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار میلیارد ریال در بیمارستان ها هزینه شده است

۱۳۹۵/۱۲/۱۹ - ۱۰:۵۴:۲۲
کد خبر: ۵۳۲۲۸۲
در دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار میلیارد ریال در بیمارستان ها هزینه شده است
وزیر بهداشت گفت: در دولت تدبیر و امید 20 هزار میلیارد ریال در بیمارستانهای کشور هزینه شده که نشان از عدالت محوری این دولت است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان شهید رهنمون یزد افزود: در دولت یازدهم 11 میلیون نفر بیمه شدند که اکثر آنان را افراد کم درآمد تشکیل داده اند. 

وی با قدردانی از حمایت های رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس از حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید 20 هزار میلیارد ریال در بیمارستانهای کشور هزینه شده که نشان از عدالت محوری این دولت است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه استان یزد از شاخصه های مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است افزود: در کشور به ازای هر یکهزار نفر 1.6 تخت بیمارستانی موجود است اما این رقم در استان یزد 3.5 تخت است. 

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در استان یزد 53 درصد خدمات در حوزه سرپایی و 35 درصد در حوزه بستری به بیماران خارج از استان ارایه می شود از خیران و بخش خصوصی می خواهیم سرمایه گذاری در مناطق نیازمند و در مبداء انجام دهند تا طرح تحول سلامت با هدف توسعه زیرساختها، کاهش پرداختی از جیب مردم و افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی به خوبی انجام شود. 

وزیر بهداشت گفت: در صورتی که گرفتار خودمان نشویم و واقعا منافع ملت و کشور بر منافع حزبی و جناحی مقدم باشد موفق خواهیم بود. 

قاضی زاده هاشمی افزود: همه باید با اتحاد کمک کنیم کشور بهتر از گذشته اداره شود و به یک قدرت بین المللی تبدیل شویم؛ البته منظور از قدرت، سلاح و مهمات نیست بلکه قدرت امروز، دانش همراه با اخلاق است که در ایران با تاکیدهای بزرگان و رهبری توجه خوبی به این مهم می شود. 

وی ادامه داد: همه اقشار جامعه باید برای پیشرفت و مصالح عمومی کشور تلاش کنند و باید همواره نیمه پر لیوان را ببینم؛ سرمایه اصلی نیروی انسانی است و امیدوارم با خدمات عالی پزشکان و پرستاران رضایت بیشتر مردم فراهم شود. 

وی تصریح کرد: دولت روحانی، همه تلاش خود را برای عزت و سربلندی کشور به کار گرفته است. 

در این آیین از همسر شهید رهنمون تجلیل شد. 

ساختمان جدید بیمارستان 324تختخوابی شهید دکتر رهنمون یزد، صبح پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ،امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان این استان به بهره برداری رسید. 

این بیمارستان با زیر بنای 30 هزار متر مربع و در 9 طبقه ساخته شده و شامل بخش های زنان و زایمان، اطفال، گوش و حلق و بینی و چشم پزشکی است. 

برای ساخت این بیمارستان 324 تختخوابی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد در سال 1386 است، 780 میلیارد ریال هزینه شد. 

ساخت بیمارستان شهید رهنمون یزد از سال 89 در استان آغاز شده بود. 

شرکت در کنگره بزرگداشت 440 شهید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و بهره برداری از نخستین مرکز خیرساز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیر عامل کشور از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان یزد است. 

14 بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است و در مجموع 132 مرکز بهداشتی درمانی شهری در استان یزد وجود دارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز