یک متخصص تغذیه در گفت و گو با برنا:

بیماران دیابتی در ایام نوروز ممنوعیت غذایی ندارند

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۲:۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۵۳۰
بیماران دیابتی در ایام نوروز ممنوعیت غذایی ندارند
به گفته یک متخصص تغذیه امروز دیگر افراد دیابتی در استفاده از خوراکی ها محدود نمی شوند بلکه آن ها حتی می‌توانند از شیرینی‌ها که در ایام نوروز بازار داغی دارند استفاده کنند.

مهسا محمدی، متخصص تغذیه با بیان اینکه در نوروز بیماران به ویژه بیماران دیابتی نباید سلامتی خود را فراموش کنند به خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا گفت: بیمارانی که با بیماری های مزمن مانند دیابت روزگار می گذرانند باید برای تغییر عادت های غذایی اشتباه از ماه ها پیش از ایام نوروز به رژیم غذایی خود توجه کنند و روزهای پایانی سال زمان مناسبی برای پیداکردن رژیم غذایی متناسب نیست.

به گفته وی امروز دیگر افراد دیابتی در استفاده از خوراکی ها محدود نمی شوند بلکه آن ها حتی می توانند از شرینی ها که در ایام نوروز بازار داغی دارند استفاده کنند.

این متخصص تغذیه در توضیح چگونگی استفاده از خوراکی ها برای بیماران دیابتی گفت:  افراد دیابتی می توانند از همه گروه های غذایی استفاده کنند اما میزان استفاده آن ها از گروه های مختلف باید تغییر کند برای مثال یک بیمار دیابتی در طول روز یک واحد از مواد غذایی با قند بالا می تواند استفاده کند پس اگر او در روز یک واحد کامل موز استفاده کرد دیگر نباید از انجیر استفاده کند.

وی افزود: میزان داروی بیماران دیابتی و زمان استفاده از داروها را پزشک متخصص با توجه به وضعیت بیمار مشخص می کند، بهتر است این بیماران پیش از شروع تعطیلات نوروزی به مطب پزشک خود مراجعه کنند تا در کنار بررسی آخرین وضعیت سلامت بیمار در صورت نیاز دوز مصرفی دارو تغییر کند.

محمدی در پایان گفت: میزبانان در نوروز نیز فراموش نکنند که بیماران دیابتی تنها ممنوعیت استفاده از قند و شیرینی ندارد، بلکه درهمه مواد خوراکی مقادیری قند موجود است که اگر بیماران میزان مصرف آن ها را کنترل نکنند سلامتشان به صورت جدی به خطر می افتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز