شهیدی در اولین همایش ملی مشاوران ایثارگر :

۴۶ هزار نامه برای شهدا نوشته شد/ قرار گرفتن ۲۳۰ هزار خانواده شهید، تحت پوشش بنیاد شهید

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۰:۴۴:۲۲
کد خبر: ۵۳۴۱۹۰
۴۶ هزار نامه برای شهدا نوشته شد/ قرار گرفتن ۲۳۰ هزار خانواده شهید، تحت پوشش بنیاد شهید
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از تحت پوشش قرارگرفتن 230 هزار خانواده شهید در بنیاد شهید خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در اولین همایش ملی مشاوران ایثارگر دستگاه های اجرایی گفت: امروز که اولین همایش ملی مشاورین ایثارگر برگزار می شود همزمان شده است با روز شهید در کشور، در این روز همچنین بنیاد شهید تأسیس شد.

وی افزود: تا پیش از وقوع جنگ تحمیلی دو هزار و 871 شهید تحت پوشش بنیاد بوده اند اما امروز نزدیک به 230 هزار خانواده شهید تحت پوشش بنیاد شهید هستند. 

شهیدی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اصلی ترین وظایف بنیاد شهید دانست و گفت: سال هاست که این روز به عنوان روز شهید نام گرفته است اما تا پیش از دولت تدبیر و امید تنها 1.6 درصد از مردم از این روز اطلاع داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: از سال 92 با توجهات رهبری برنامه های بنیاد شهید در جهت معرفی این روز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزایش یافت تا جایی که امروز طبق نظرسنجی ها بیش از 44 درصد مردم با روز و هفته شهید آشنا هستند. 

وی با اشاره به اینکه روز گذشته اولین کنگره بین المللی شهید با حضور مادران شهید از  هشت کشور اسلامی همزمان با روز وفات حضرت ام البنین برگزار شد، گفت: در این مراسم مادران، دختران و همسران شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و منا حضور داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در پایان اظهار داشت: ابتکار امسال برنامه ای همگانی است که شرکت کنندگان نامه ای به شهید خواهند نوشت. تاکنون 46 هزار نامه به دست ما رسیده است و این فرصت خوبی است تا با دیدگاه نسل جدید نسبت به شهید و فرهنگ ایثار آشنا شویم. 

انتشار دهنده: غزال ساری اصلان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز